X

טיפים לשיפור איכות השינה בחורף

מי לא אוהב שינה? אחת מהפעילויות המועדפות עלינו בכל לילה ובמיוחד בסופי שבוע. השינה הינה חשובה והכרחית ביותר בתקופת החורף הקרה והגשומה בה אנו מתכרבלית תחת כרבולית חמימה ונוחה מול מסך הטלוויזיה.

החורף מזמן איתו תחושת עייפות אחרת ומיוחדת במינה, ולכן אנחנו צריכים להתכונן אליה בהתאם. שינה הינה פעילות בריאה וחשובה ביותר לצורך תפקוד תקין של הגוף והמוח וכן לבריאות הכללית שלנו. מחקרים רבים מצביעים על קשר חיובי וחזק בין שינה מלאה ורציפה לבין תפקוד כללי ומוצלח של אנשים ביום שאחרי. לכן זה ברור כשמש שאתם חייבים לדאוג לעצמכם לשינה מלאה ובריאה עד כמה שניתן.

 להלן חמישה טיפים שיעזו לכם לשפר את איכות השינה שלכם בחורף:

דאגו לסביבת שינה נוחה ונעימה.

האווירה השוררת בחדר השינה שלכם חשובה מאוד להכנסה אל תוך "מוד" של שינה. חדר שינה בסגנון ובעיצוב צעקני מדי עלול לעקב את תהליכי הכניסה אל אווירת השינה. באופן מודע ותת מודע, הסגנון של סביבת חדר השינה שלכם משפיע רבות על הדרך בה אנו מתכוננים לישון וגם במהלך השינה עצמה. המקום אליו אתם עומדים להכניס את הראש תחת כרבולית או שמיכה חמה ונעימה צריך להיות מכיל, רגוע, שליו ונעים. ללא ריחות לא נעימים, רעשים ממכשירים חשמליים או רעשים שמקורם מבחוץ בקרה למקורות רעש רבים, וכמובן ללא אור מסנוור מבחוץ.

עמוד השדרה של השינה שלכם – המזרון.

מזרון זה אבן היסוד של כל שינה מלאה ובריאה. גם אם חדר השינה שלכם מאובזר במיטב העיצוב המרגיע ויוצר אווירה נעימה ומרדימה, ואפילו אם הזמנתם את הסט הכי יקר והכי מושקע, אם המזרון שלכם לא נוח לכם, אז הלכה לה השינה ושום דבר לא יעזור. לכן, חברות רבות מציעות לרוכשים פוטנציאלים לנסות את המזרון שהם משווקים לתקופת ניסיון בכדי שהם ינסו אותם וירגישו בעצמם. אל תהיו פזיזים בבחירת מזרון. חשוב מכך כדאי מאוד שתשקיעו בקניית מזרון נוח ואורטופדי עד כמה שניתן על מנת לשמור על בריאות הגב ועמוד השדרה.

קרדיט: freepik
שמים את הראש על הכרית הרכה ביותר.

בחירה של כרית הינה בחירה די אישית. יש אנשים שמעדיפים כריות נוצות ויש כאלו שיעדיפו כרית פוך או צמר. הכי חשוב שהיא לא תעורר בכם תגובות אלרגיות או לא נעימות בשל ההרכב, הטקסטורה או הגודל. יש כריות שטוחות יותר ויש גבוהות שעלולות לגרום לכם לנחור. נסו מספר כריות אם זה מתאפשר ובחרו בזו שנראית לכם הכי מתאימה. תוכלו להתאים את הצבעים והטקסטורה של הכרית עם כרבולית מתאימה.

התחילו לסגל לעצמכם שגרת שינה

מומלץ מאוד ששעה לפני השינה שלכם תתחילו להרגיל את הגוף ובעיקר המוח לכך שאתם עומדים להיפרד מהיום. נסו כמה שיותר להפחית במסכים, בתאורה או ברביצה מול הטלוויזיה עם הכרבולית שלכם על הספה. תוכלו לתרגל מדיטציה או לעסוק בסידור המיטה לקראת הנחת הראש, להתכונן במקלחת, פעולות שגרתיות כמו מקלחת וצחצוח שיניים וכל דבר שיכול לסייע. אם אתם מתכסים עם כרבולית או שמיכה, כדאי לבחור כזו שתלווה אתכם מן הספה אל חדר השינה ולא תישאר שם זרוקה.

בחרו בתנוחה שינה הכי בריאה ונוחה.

אם אתם מתחילים לישון בתנוחה מסוימת, כמובן שתרצו לבחור כזו שלא תגרום לכם לזוז באי נוחות באמצע הלילה. ישנן תנוחות הגורמות לנחירה או סכנה לחנק בגלל נפילת הלשון פנימה בתוך הפה וזה מונע נשימה לאנשים שנושמים דרך הפה. יש תנוחות שעלולות להכאיב למפרקים או לשרירי שלכם אחרי

זהבה הופמן:
Related Post