X

כל המתכונים הפופולריים שאפשר להכין עם פטריות…

פטריות הן אחד הירקות המתאימים כמעט לכל מזון. הן משתלבות באופן מושלם עם מגוון מנות ותבשילים וסופגות אליהן את טעמיה של המנה. כמו כן הן כה פופולריות ואהובות שיש מי שאוהב לאכול אותן ישירות מהסלסילה. יש לנו בישראל מבחר גדול של פטריות כאשר לכל אחד מהסוגים יכולים להיות כמה שימושים שונים.

הפטריות הנפוצות ביותר הן השמפיניון הלבנות או הפורטובלו החומות. שתיהן קטנות יחסית וניתן לקנות אותן בסלסילות עטופות. ישנן גם הפורטובלו הענקיות המשולבות בעיקר במנת ההמבורגר, והשיטאקי שלרוב ניתן למצוא אותן במארזים בצורתן המיובשת. כמובן שיש עוד סוגים רבים ושונים, אך אלו הן הנפוצות והקלות ביותר למציאה בסופרים ובחנויות המכולת השכונתית.

פורטובלו אפויות במילוי גבינות

מנת פתיחה מצוינת שיכולה להקדים ארוחה חלבית נפלאה. הכנת המנה אינה דורשת טכניקות מיוחדות והיא יכולה להתאים גם לאורחים שהגיעו ללא התראה מוקדמת.

מערבבים בקערה מבחר גבינות כגון פטה עיזים, בולגרית, גבינת שמנת וכדומה. אל הגבינות מוסיפים תימין, פטרוזיליה קצוצה, עירית קצוצה, מעט צ'ילי ופלפל שחור. עם תערובת הגבינות המתובלת ממלאים פטריות פורטובלו חומות קטנות, שיש להוציא להן את הרגל לפני המילוי. מניחים את הפטריות בתוך תבנית אפייה, מפזרים עליהן קצת פרמז'ן מגורד ומכניסים לתנור לעשר דקות בערך, עד שהגבינה נמסה.

בכול פעם תוכלו לבחור תערובת גבינות אחרת, בהתאם למה שיש במקרר, ולקבל מנה בטעמים אחרים.

מרק פטריות עם קרם קוקוס

להכנת מרק פטריות ניתן לבחור בסוג אחד של פטריות או לשלב שלושה או ארבעה סוגים שונים. טעמי הסוגים השונים משתלבים זה בזה ומעניקים למרק טעם איכותי ומיוחד, שכן לכל פטרייה טעם שונה.

תפוחי אדמה, גזר וסלרי חותכים לקוביות קטנות וקוצצים בצל. את כל הירקות הללו מעבירים לסיר גדול ומטגנים בחמאה. חותכים את הפטריות, אין צורך להקפיד על חיתוך מיוחד, ומוסיפים לסיר עם שאר הירקות יחד עם מלח גס. מטגנים הכול כעשר דקות עד שהפטריות מתחילות להגיר נוזלים ולהצטמק. בשלב הזה מוסיפים מים רותחים וקרם קוקוס ונותנים להם לרתוח. מנמיכים את האש ומוסיפים פלפל שחור ואגוז מוסקט ומשאירים להתבשל עוד כחצי שעה. בסיום טוחנים את המרק בבלנדר ידני עד לקבלת מרקם עדין ומגישים. אפשר להוציא מעט מהירקות לפני הטחינה ולהוסיף אותן לקעריות האישיות בזמן ההגשה.  

סלט חם בסגנון אסייתי

סלט פטריות מוקפץ בסגנון אסייתי היא מנה שניתן למצוא במסעדות רבות כיוון שהיא פופולרית ומבוקשת. בקלות רבה תוכלו להכין את המנה הזו בקלות וליהנות ממנה בכל זמן שתרצו בלי לצאת מהבית.

משתמשים בפטריות השמפיניון הפשוטות והלבנות או הפורטובלו החומות הקטנות, וחותכים אותן לרבעים ומעבירים אותן למחבת חם עם שמן זית. מוסיפים פרוסות שום דקות, סויה וטריאקי. לקראת הסוף מוסיפים חופן אגוזי קשיו טבעי וממשיכים בטיגון עוד כדקה. מעבירים את הסלט לקערת הגשה ומפזרים מעל שומשום.

תבשיל עוף ופטריות ברוטב עשיר

גם מנות עיקריות נהדרות ניתן להכין תוך שילוב הפטריות. ניתן להשתמש בשמפיניון טריות או בשלמות מקופסת שימורים. ואת המנה הזו ניתן להגיש לצד אורז לבן שסופח אליו את טעמי הרוטב ומשלים את המנה לארוחה שלמה ומשביעה.

בסיר רחב מתחילים לטגן פרוסות בצלים בשמן זית. כאשר הבצל מתרכך מוסיפים לו סילאן, כורכום ופלפל שחור. אחר כך מוסיפים את חלקי העוף – כרעיים שלמות או יחידות פולקע – ומטגנים אותם כמה דקות מכל צד. לבסוף מוסיפים את פטריות השמפיניון השלמות (תנסו לבחור בחנות את הסלסילה עם הפטריות הקטנות ביותר, אך אין חובה). מוסיפים מלח ומערבבים את מרכיבי התבשיל. זמן הבישול הוא כשעה וחצי כאשר במהלכו יש להפוך את חלקי העוף כך שיתבשלו ויספגו טעמים מכל הצדדים. אין צורך להוסיף מים לתבשיל שכן גם העוף וגם הפטריות מגירים נוזלים בכמות מספקת.

ניתן להוסיף פטריות למגוון תבשילים ומנות, לתבל אותן כמעט בכל תבלין ולהכין מהן מגוון מנות החל ממנות פתיחה קטנטנות וכלה בתבשילים של בשר ועוף בבישול ארוך. כיוון שפטריות הן מאוד זמינות בחנויות, אין צורך להיערך מראש לשימוש בהן וניתן לבחור אותן אפילו כגחמה רגעית בחנות הקרובה ולהכין מהן מעדנים עם שאר המצרכים שיש בבית.

עדי ישראלי:
Related Post