X

טיפים לצביעת חדר המדרגות בבניין

כל מי שהיה פעם וועד הבית יודע שקשה לרצות את כל השכנים והדיירים בבניין ובעוד שאתם מתנדבים לעשות רק טוב ולטפח את סביבת המגורים, נראה שכמעט בכל פעם יהיה את החכם התורן שישמח לחלוק את התובנות הלא מועילות ולספר כמה הדברים שעשיתם לא מספיק טובים.

אחת המשימות המאתגרות שכל וועד בית יצטרך לעמוד בה בשלב כזה או אחר היא צביעת חדר המדרגות והדבר האחרון שאתם צריכים זה ליפול על בעל מקצוע לא אמין או מקצועי.

איך תבטיחו שחדר המדרגות יהיה צבוע באופן מקצועי ואיך תבחרו את הצבעי האמין? בסופו של דבר זה ממש לא מסובך וכל מה שצריך לעשות הוא לעקוב אחר מספר כללים שיבטיחו לכם חדר מדרגות צבוע ונקי וגם כמה מחמאות מהשכנים בבניין.

מה צריך לדעת על צביעת חדר מדרגות?

ברור לכולם שחדר מדרגות צבוע משמע סביבת מגורים נעימה ונקייה הרבה יותר אך איך ניתן להשיג את המטרה?

מעבר לבחירת חברה שמתמחה בצביעת חדרי מדרגות יש מספר כללים שצריך להקפיד על מנת שתוכלו ליהנות מחדר מדרגות מדוגם:

בחירת צבעים מתאימים

כשעוסקים בבחירת צבעים צריך לתת את הדעת לבחירת 1. הגוון המתאים ו-2. סוג הצבע. מדובר בנושא שלמרות חשיבותו הגבוהה אינו מקבל את היחס הראוי.

חדרי מדרגות בדרך כלל נמצאים במקומות עם מעט אור טבעי ובמקרים רבים הם צרים למדי. לאור זאת הבחירה הטובה ביותר היא לצבוע אותם בצבעים בהירים בלבד מפני שצבע בהיר כמו לבן לדוגמה יתרום לתחושה של ניקיון, מרווח ואפילו יעצים את כמות האור שאתם חשים מהסיבה שהוא מחזיר אור ולא סופג אותו כמו צבעים כהים.

מבחינת סוג הצבע, בעלי מקצוע רבים נוטים לעשות שימוש בצבעים זולים על בסיס סיד סינטטי. יש לכך שתי מטרות – המקצועית והנכונה שהיא לאפשר לקירות לנשום ולהיפטר מעודפי לחות והחסכונית והגרועה – שהיא לחסוך בהוצאות על חומרי גלם.

בניגוד לעבר, כיום ישנם צבעים אקריליים איכותיים שמאפשרים לקירות לנשום אך יחד עם זאת לספק כיסוי הרבה יותר טוב, עמידות גבוהה ואפשרות לנקות את הקירות עם מטלית רטובה במידה שהם התלכלכו.

אין ספק שמדובר בשלוש יתרונות מאוד חשובים בצביעת חדרי מדרגות ועל כן ההמלצה היא לבחור בחברה שצובעת חדרי מדרגות עם צבע אקרילי באיכות גבוהה ולא להתפשר על פחות.

תיקונים בקירות

נכון שלא מדובר בצביעת סלון אבל עדיין חשוב מאוד להקפיד על הפרטים הקטנים כדי שהעבודה תצא טובה. לכן מאוד חשוב להקפיד על תיקוני סדקים וחורים בדיוק כמו שהייתם דואגים לסתום אותם אם היו בדירה שלכם.

לפני שאתם מזמינים צבעי, בדקו שהצעת המחיר כוללת תיקוני קירות מושלמים ולא פחות מפני שלא משנה כמה טובה תהיה הצביעה ולא משנה באיזה צבע איכותי אתם צובעים, בסופו של דבר תיקונים מקצועיים הם הבסיס להצלחת העבודה.

צביעה אחידה בשתי שכבות צבע לפחות

בעלי מקצוע רבים לצערנו רוצים לסיים את העבודה מהר ככל שניתן, לקחת את הכסף ולסמן וי גדול. לכן חלקם הגדול צובע את הקירות בשכבת צבע אחת. זה נראה בסך הכל דיי טוב אך צריך לזכור שלא סתם כתוב על פח הצבע לצבוע בשתי שכבות מאחר שכדי שהתוצאה תהיה אחידה וכדי שתחזיק מעמד מספר שנים חשוב לחזק את השכבה הראשונה ולצבוע עליה שוב.

מעבר למראה ולעמידות, צביעת קיר בשתי שכבות של צבע אקרילי תאפשר לכם גם לנקות את הקיר עם מטלית במידה שהוא יתלכלך. עם שכבה אחת זה יהיה יותר מסובך ופחות טוב.

שמירה על סביבה נקייה

אמנם אין סלון שצריך לפנות או רהיטים אך גם בחדר המדרגות חשוב להקפיד על עבודה נקייה – כזאת שלא תלכלך את הרצפה יותר מדי ובטח שלא את המעקות וארונות השירות. איך מבטיחים את זה? דרשו מהצבעי לפרוש קרטונים ולעטוף את החלקים הפגיעים בניילונים או סרטי הדבקה.

זכרו שניקוי חדר מדרגות אחרי צביעה לא אחראית יכול להיות ממש לא נעים מה גם שכיום ישנן חברות צביעה שמציעות שירות ניקיון חינמי או בתשלום סביר.

בחירת צבעי מתאים

צביעת חדר מדרגות של 3 קומות אינה דומה לחדר מדרגות של 20 קומות ולכן חשוב לבחור בבעל מקצוע שיכול לבצע את העבודה מבחינה מקצועית וכוח אדם כשבאופן כללי צריך לזכור שהעבודה צריכה להיות מסודרת ולהסתכם במספר ימים (בקומות נמוכות) כדי שהעניין לא יהווה מטרד עבור דיירי הבניין.

מעבר לכך חשוב לבחור בבעל מקצוע אמין ומומלץ שינסה למזער את אי הנוחות הזמנית ככל שניתן.

הכתבה נכתבה בשיתוף חברת "אחזקות" המתמחים באחזקת מבנים ובניינים

זהבה הופמן:
Related Post