X

מדריך להדברת דירה

כדור הארץ הוא הבית של עוד בעלי חיים רבים בנוסף למין האנושי – ואת חלקם אנחנו ממש לא רוצים בתוך הדירות שלנו. נמלים, ג'וקים, פשפשים, יונים, עכברים וחרקים ומכרסמים נוספים נוטים לעתים להיכנס אל מרחבי המחיה הפרטיים שלנו, וכדי למנוע זאת נדרשת הדברה מקצועית.

איך להרחיק מהבית נמלים?

אנחנו מעריכים את הנמלים ומייחסים להן (בצדק, כמובן) יכולת להיערך לעתיד וחריצות רבה – אבל כשהאיכויות האלה מובילות אותן לבתים שלנו, אנחנו מוטרדים (גם כן בצדק).

יש שתי דרכים עיקריות לבצע הדברת נמלים: האחת היא ריסוס, כשחשוב לרסס מאחורי ארונות, על המשקופים, מתחת למקרר ולכיור, בתוך ארונות המטבח (אחרי שכמובן פיניתם את כל הכלים) ובעצם בכל פינה בבית שבה עלולות להיות נמלים. הבעיה בדרך זו היא שאם לא הגעתם לקן, המלכה עלולה להגביר את קצב ההטלה (כדי לחפות על המוות של הנמלים שרוססו) כך שהבעיה רק תחמיר.

הדרך השנייה היא באמצעות פיתיונות ג'ל שגורמים לנמלים לאבד את תחושת הרעב – עד שהן מתות.

הדרך הטובה ביותר למנוע כניסת נמלים היא לא לספק להן סיבות להגיע למטבח. כשאין פירורים, מיכל הסוכר סגור הרמטית, העוגיות נמצאות בקופסה אטומה ובאופן כללי אין מזון זמין, הנמלים החכמות פשוט יחפשו אותו במקום אחר.

לא ברור למה בעצם אנחנו כל-כך נלחצים כשנכנס אלינו הביתה ג'וק, בעל חיים שלא יכול להזיק לנו ושהגודל שלו הוא פחות מאצבע שלנו – מה שבטוח הוא שאנחנו ממש לא רוצים את האורחים המעופפים האלה.

הדברת תיקנים

כדאי לדעת שהביצים של הג'וקים עמידות לחלק גדול מהחומרים, ולכן חברת הדברה מקצועית תבצע מספר סבבים של ריסוסים, וכך תצליח להיפטר גם מג'וקים שנולדו אחרי הריסוס הראשוני. אופציה נוספת היא שימוש בחומרי הדברה עם פעילות ארוכת טווח, ובמקרים אלה חשוב לוודא שמדובר בחומרים בעלי השפעה סביבתית שלילית מינימלית. דגש חשוב נוסף הוא הדברה משולבת בכל הדירות בבניין וגם במערכת הביוב.

הרחקת יונים

הרחקת יונים מחייבת מיומנות ספציפית ולכן רצוי לחפש שירותי הדברה נבחרים בעלי ניסיון במניעת קינון של הציפור שמזוהה עם זוגיות הרמונית ושלום.

הפתרון הבסיסי והיעיל ביותר הוא קפיצים שמונעים מהיונה לנחות במקומות האטרקטיביים מבחינתה. רשת היא עוד אופציה שמרחיקה את היונים, אבל היא גם מצמצמת את כניסת האוויר לבית ולכן פתרון זה ישים בעיקר במקומות כמו מסתור כביסה או מרפסת שירות. דחלילים (דמויי ינשופים או חתולים שמאיימים על היונים, או אפילו יונים אחרות) עשויים לספק פתרון שהוא גם אסתטי וגם פרקטי.

למה פשפשים הם סכנה אמיתית?

פשפש המיטה הוא חרק טורדני שניזון מהדם שלנו ובחלק מהמקרים גורם לנו גם לתגובה אלרגית. קצב הריבוי שלו עלול להיות גבוה ולכן מומלץ להקדים תרופה למכה ולהזמין מדביר מקצועי עם ניסיון בטיפול בבעיה זו.

חשוב להדגיש שמדובר בפשפשים שלא קשורים לחיות המחמד שלנו אלא מגיעים לבתים דרך חפצים נגועים. בהתאם השלב הראשון של הדברת פשפשים בבית או בגינה הוא לוודא שאכן מדובר בפשפש המיטה ולא בפרעושים שנטפלים אל הכלבים והחתולים. סילוק פשפש המיטה מתבצע באמצעות מכשיר ייעודי שמבוסס על קיטור ופשוט יונק את כל הפשפשים. לאחר מכן יתבצע ריסוס להשלמת הניקיון.

מה זו הדברה ירוקה?

כשמחפשים מדבירים נתקלים לעתים קרובות במונח הדברה ירוקה. הכוונה היא לשימוש בחומרים ידידותיים – גם לאדם, גם לחיות המחמד וגם לסביבה. בין השאר תתבצע הדברת דירה אקולוגית באמצעות מכשירים אלקטרוניים או צמחים שיש להם השפעה ממשית על חרקים – ואם תבחרו באופציה הזו הרווח שלכם יהיה כפול: גם לא תכניסו רעלים לחיים שלכם וגם תצמצמו את הפגיעה בסביבה (וכמובן תיפטרו מהאורחים הלא רצויים).

המאמר באדיבות פורטל המדביר שמציל: https://www.ha-madbir.co.il

עדי ישראלי:
Related Post