X

גליל תחתון: קהילה זה בית עם חוסן

מחזור ראשון של קורס מנהלי קהילות יצא לדרך במרכז הקהילתי במועצה האזורית הגליל התחתון. בין מטרות הקורס הזוכה להתעניינות גבוהה ולהצלחה משמעותית, מינוף הקהילה בכל ההיבטים, רכישת כלים ניהוליים ומעשיים וכן הכשרת עתודה של בעלי תפקידים מתוך תושבי המועצה.

ניצן פלג, ראש המועצה ואופיר שיק, סגן ראש המועצה ויו"ר דירקטוריון המרכז הקהילתי ברכו על פתיחת הקורס.

שיק אמר: "נושא הקהילות במועצה חשוב ומשמעותי ביותר ועמד במרכז מצע הבחירות של ניצן שהכיר מקרוב את הפער המשמעותי כיו"ר ועד מקומי המתנהל ללא מנהל קהילה. יחד עם החטיבה להתיישבות, גיבשנו מודל לתקצוב הפונקציה הזו ביישובי המועצה. חוסנה האמיתי של הקהילה בא לידי ביטוי במכלול התייחסויות בכלל תחומי החיים. לאור פעילותה המקצועית של בתיה, רכזת הקהילות שלנו , אנו רואים הצלחה ורק בשנה האחרונה שבעה יישובים חדשים בחרו להעסיק מנהלי קהילות בשכר. אני מאמין ובטוח כי קהילה אשר חבריה מעורבים היא קהילה אכפתית, בעלת ערבות הדדית, תומכת ומחבקת. קהילה אשר לחבריה יש את הרצון להגביר מעורבות ועשייה בתוככי הקהילה. אך זו עבודה רבה ומורכבת המחייבת התייחסות רצינית והעסקת אדם מקצועי שזו עבודתו, לנהל את היישוב על פי מדיניות הוועד המקומי".

אופיר שיק עם בתיה חנניה, קורס חשוב ומשמעותי
צילום: דוברות המועצה

בתיה חנניה, רכזת הפיתוח קהילתי במועצה אמרה: "זהו ללא ספק יום משמעותי לתושבי הגליל התחתון וכמובן למשתתפים בקורס החשוב של ניהול קהילות. מחצית ממשתתפי הקורס מנהלים בפועל ביישובי המועצה כמנהלי קהילות, ואילו המחצית השנייה של משתתפי הקורס הם בעלי תפקידים ניהוליים בהתנדבות בהנהגות היישובים וביניהם גם כאלה הרואים עצמם במעלה הדרך נושאים בתפקיד זה."

כתבנו מציין כי בתיה, רכזת פיתוח קהילתי זוכה למחמאות רבות על ההצלחה המרשימה בהובלת מנהלי קהילות ביישובי המועצה. עם כניסתה לתפקיד היו רק ארבעה יישובים במועצה שנוהלו על ידי מנהלי קהילות, כיום התווספו עוד שבעה מנהלי קהילות ביישובים השונים.

"נותרו חמישה יישובים בלבד, מתוך שישה עשר יישובים שעדיין אין להם מנהל קהילה בשכר, אני מאמינה שגם יישובים אלה בקצב שלהם יצטרפו למהלך החשוב של מינוי מנהל קהילה בסוף כטולם מצטרפים להצלחה," אומרת בתיה. יצוין כי בוגרי הקורס העומדים בכל המחויבויות יזכו לתעודת סיום.

עדי ישראלי:
Related Post