X

שתי תערוכות חדשות העוסקות בנושאי החברה הישראלית ונופי ארץ ישראל: "ריטואל" ו"עוד לא תמו כל פלאייך"

שתי תערוכות חדשות ייפתחו  השבוע לקהל הרחב החל מה 8 למאי בגלריית עופר רמת אביב: "ריטואל" – העוסקת בשבר וריפוי, ריטואל החוזר של המלחמה על הריבונות, מאובדן ועד שכול ותערוכה שניה:  "עוד לא תמו כל פלאייך" המתארת את הפסיפס הישראלי של דמויות המרכיבות את החברה הישראלית  ואת הנופים המגוונים ממדבר ועד ים.

שתי התערוכות עוסקות בנושאי החברה הישראלית ונופים ארץ ישראליים והן עולות  לכבוד יום העצמאות ה 76 למדינת ישראל.

בתערוכה "ריטואל",  האמנית ורה אורן גולדנברג, מציגה שתי תקופות ביצירתה,  האחת,  סדרת דמויות נשים מיוסרות שנוצרה אחרי ה7 באוקטובר וכמו נבעה מעצמה ממקומות עמוקים בנפשה של האמנית.  כל רגשות הלחץ, הדאגה והכאב מובעים בדמויות אלו והן מייצגות את הלך הרוח הישראלי מאז ראשית המלחמה: חברה הנמצאת בריטואל מתמיד של מלחמה על עצמאות וריבונות, משואה לתקומה, משבר לריפוי , מאובדן ואבל לתקווה.

הסדרה השניה נוצרה לפני ה7 באוקטובר, במשך 5 שנים בהם ציירה ורה בכיתת האמן "צבע הדברים" של האמנית ברוריה הסנר, עוסקת בנושאים שונים ובהם נופים מופשטים וקולאג'ים מגוונים. הריפוי באמצעות איחוי השברים, כמו בחכמת האמנות היפנית "קינצוגי, ("חיבור מוזהב"), המאמינה שקבלת השבר עשויה להוביל להארה ולריפוי.

תערוכה- אליהו בן ציון, נחל תבור, פרה ועגלותיה

תערוכת "עוד לא תמו כל פלאייך" של האמן אליהו בן ציון   הכוללת סדרות העוסקות בנופים ישראליים, בניחוח השווקים וחיי היומיום בארץ ובסדרות של דמויות המרכיבות את הפסיפס הישראלי המגוון.

התעורכה החדשה מציגה  נוכחות והשפעה בולטת של ציירים חשובים, אשר מהווים השראה עבור האמן: יאן ורמיר ולוסיאן פרויד. התערוכה מציגה  ציורי שמן, באמצעותה הלביש והחליף  צורות ליצירותיו, תוך התנסויות בסגנונות אמנותיים שונים עד שהתחבר בעיקר לריאליזם. 

אוצרת התערוכות: איילת אמוראי בירן

התערוכות פתוחות לקהל הרחב החל מ 08.05.24 ועד 01.06.24 בגלריית האמנים בעופר רמת אביב

אירוע חגיגי יתקיים ביום שלישי 21.5 בשעה 19:00 ובו יתקיים שיח על מהי הישראליות וכיצד ניתן לאחות את השברים. הארוע יתקיים ברחבה בחוץ אחרי "ארקפה", במקביל לרחוב אינשטיין, מול בריכות הדגים.

דן ליאורי:
Related Post