X

תרומה של יותר ממיליון ₪ לקידום הטיפול בהיריון בסיכון ברמב"ם

כ-20 נשים הנושאות הריון בר סיכון, מאושפזות מידי יום ביחידה לרפואת האם והעובר ברמב"ם, יחידת ההיריון בסיכון הגדולה ביותר מסוגה בצפון הארץ.

מערך ההיריון והלידה של בית החולים, הנחשב לאחד המובילים והמנוסים בעולם בתחום, מטפל במסגרת היחידה במגוון של מצבים ייחודיים הקשורים באישה ההרה ובעובר. כעת, הודות לתרומתו של איש העסקים החיפאי לשעבר ד"ר אבי כ"ץ, איתו יצר קשר פרופ' זאב ויינר, מנהל מערך נשים ויולדות בביה"ח, זכתה היחידה להשקעה משמעותית בשיפור תשתיות האשפוז והתאמתה לסטנדרטים גבוהים ומתקדמים, לרווחתן של הנשים המטופלות בה.

התרומה, שנתנה בסכום של למעלה ממיליון ₪, נעשתה בשם הוריו של כ"ץ – אדית ודב – שניהם ניצולי שואה אשר הקדישו את חייהם לקידום ההשכלה, החינוך  והמחקר בישראל ובחיפה בפרט. היחידה המחודשת ע"ש גב' אדית ופרופ' דב כ"ץ נחנכה  במעמד נציגי הנהלת בית החולים, מערך ההיריון והלידה ומשפחת כ"ץ.

היחידה לרפואת האם והעובר ברמב"ם, בניהולו של ד"ר עידו שולט, מונה 20 מיטות אשפוז ומטפלת בנשים המגיעות מכל אזור הצפון, אך גם משאר אזורי הארץ ומחו"ל. המקרים שנמצאים תחת טיפולו של צוות היחידה הינם מורכבים ומגוונים ומתמקדים בשלבים שונים של ההיריון וכן בייעוץ טרום הריוני. צוות היחידה, המונה שמונה רופאים, מהטובים בתחום, שהוכשרו בתחום רפואת האם והעובר, זוקף לזכותו הצלחות רבות. לצד צוות המומחים של היחידה פועל הצוות הרב-תחומי של רמב"ם, בית החולים הגדול בצפון הארץ, המאפשר ראייה וטיפול הוליסטי באם והעובר, בשל עבודה משותפת של מומחי מערך ההיריון והלידה יחד עם מומחים נוספים ברמב"ם, דוגמת המכון הגנטי, מחלקת הדמיה, מרכז האיידס, המרכז לייעוץ טרטולוגי ועוד.​​

"להיות היחידה הגדולה בצפון לרפואת האם והעובר ובין המובילות בתחומה היא מציאות מחייבת", מסביר פרופ' ויינר, מנהל המערך, אשר תת מומחיותו גם היא בתחום רפואת האם והעובר, "יש לנו אחריות גדולה העניק טיפול מיטבי לנשים המתמודדות עם הריונות לא רגילים, העלולים להעמיד אותן ואת העוברים שלהן בסיכון. הדבר מצריך רגישות יתרה, מומחיות ייחודית וניסיון בטיפול במצבים הללו. כעת, הודות לתרומה שהתקבלה מידידי ד"ר אבי כ"ץ, נוכל להמשיך במלאכה בצורה טובה יותר".

משקיעים בחיפה: איש העסקים האמריקאי שנולד בעיר, סוגר מעגל

ד"ר אבי כ"ץ, איש עסקים הפועל כיום בסן פרנסיסקו, הוא האיש שמאחורי התרומה המכובדת שנתנה לרמב"ם. ד"ר כ"ץ, בוגר הטכניון אשר נולד וגדל בחיפה, הפך במרוצת השנים לספור הצלחה עם אקזיט של 250 מיליון דולר אחרי שמכר את חברת GigPeak ל-IDT לפני כשנה ומחזיק כיום בתפקיד ניהול קרן השקעות וחברת המדף GigCapital המתמחה ברכישת פעילות טכנולוגית ונסחרת בבורסה בניו-יורק. ל

פני כחודש הוא מונה ליו"ר חברת הטעינה האלחוטית Humavox הממוקמת בכפר-סבא ואחראית על פיתוח טכנולוגיית טעינה אלחוטית ייחודית. את החלטתו לתרגם חלק מהצלחותיו העסקיות להשקעה בציבור החיפאי, הוא זוקף לזכותם של הוריו גב' אדית ופרופ' דב כ"ץ, אשר פעלו כל חייהם לטובת העיר וישראל.

בני הזוג כ"ץ, שניהם ניצולי שואה (כל אחד נצר בודד למשפחתו), נפגשו בארץ ב-1946 באקראי לאחר מלחמת הישרדות ארוכה. יחדיו החליטו ל"התחיל מבראשית" ולהקים חיים חדשים בארץ, בזמן שהם עוסקים, כל אחד בדרכו, בתרומה למדינה, לצה"ל ולחינוך בישראל, תוך הקמת משפחה.

לאחר שנים רבות של תרומה למערכת הביטחון התמקד פרופ' כ"ץ בחינוך למצוינות ודעת, וניצול מקצועיותו להמצאות ושפורים לתועלת הרפואה. פרופ' כ"ץ הוא חלוץ המצאת דבק העצמות והשימוש בו כבר בשנות שנות ה-80 של המאה הקודמת, יחד עם חוקרי ורופאי רמב"ם.

אדית כ"ץ עסקה כל חייה בקידום הטכניון, הסטודנטים והחוקרים ובהנחלת לקחי השואה לדור הצעיר ולמבקרים מחו"ל. התרומה לרמב"ם מייצגת בדיעבד את העקרונות  החשובים בחייהם, קידום החנוך, שפור תנאי הטפול הרפואי ואפשרויות החמלה והטפול הרפואי, במתן תרומה שקטה לקידום הקהילה והמדינה. "אלו היו הערכים שעמדו לנגד עיניהם כל חייהם ואלו הערכים שאנו נרגשים ושמחים להמשיך ולקדם בשמם גם היום", הסביר ד"ר כ"ץ במעמד טכס חנוכת היחידה המחודשת ע"ש הוריו.

בתמונה: טכס חנוכת היחידה המחודשת לרפואת האם והעובר. חותכים את הסרט – ד"ר אבי כ"ץ (משמאל) ואחיו ד"ר ארנון כ"ץ. במרכז פרופ' זאב ויינר, מנהל מערך נשים ויולדות ברמב"ם.  צילום: פיוטר פליטר.

עדי ישראלי:
Related Post