X

רשימת הספרים שאתם חייבים לקרוא – כולל ספרים חדשים

קריאה היא אהבה, ומי שאוהב לקרוא תמיד נהנה מספר טוב. תקראו לזה אסקפיזם, תקראו לזה העשרת הדמיון והרחבת אופקים, יש משהו בקריאה שעושה לנו טוב, ולנו זה לגמרי מספיק. ספר טוב זו חוויה, ויש לא מעט ספרים חדשים שפשוט כיף לגלות.

בין הקלסיקות לספרים החדשים ביותר תמצאו רשימה ארוכה של ספרי "חובה", ואנחנו נדבר על חלק מהם. נכון, קשה להמליץ במאמר אחד על ספרים שיתאימו לכולם. יש הרבה מאוד ז'נרים, ובתוך כל ז’אנר הרבה מאוד סגנונות כתיבה. אז איך בכל זאת הספרים המומלצים ביותר מגיעים לרשימה הזו?

ספרים חדשים, ספרים ישנים – ומה שביניהם

כדי שספר ייכנס לרשימת ספרי החובה, הוא חייב לעבור את מחסום הזמן. יש ספרים שהפכו מאוד פופולאריים לתקופה מסוימת, וכמעט כולם קראו אותם. אבל האם זה אומר שהם זכו להיכנס להיכל התהילה של הספרות העולמית? לא בהכרח! ובכל זאת, נעז להמליץ על כמה ספרים חדשים שכדאי לכם לקרוא, אפילו אם הם לא עברו את מבחן האש של הזמן, כי הזמן היחיד הוא עכשיו, ואם אפשר ליהנות מהספרים הללו, אז למה להמתין?

  • האדם מחפש משמעות – חדש או ישן? קשה להגיד, הספר במהדורה מחודשת עדיין נאמן למקור, אשר ראה אור לראשונה בשנת 1946, מיד לאחר מלחמת העולם השנייה. לא ספר קל, אבל האופטימיות המזוקקת שהוא מציע, דרך פרספקטיבה שאיש מאיתנו לא יכול לשער, בהחלט הופכת אותו לספר מומלץ לקריאה.
  • האשה האחרת – מאותם הספרים שתופסים את הקורא ומושכים אותו לעולם של מתח, הספר הזה מככב ברשימת רבי המכר של הניו-יורק טיימס, רשימה מכובדת שכל סופר רוצה למצוא את עצמו נכנס אליה, שלא לומר מככב בה!
  • שומר אמונים – ג’ון לה קארה היה סופר מאוד פורה, עם קרוב לשלושים יצירות, שחלק מהן הפכו עם הזמן לסרטים, אחרים לסדרות טלוויזיה (BBC), כולל "המתופפת הקטנה" שעלה לשידור גם בטלוויזיה בישראל. הספר חדש, וראה אור בשנת 2022. אם לא קראתם את לה קארה עד כה, זו ההזדמנות שלכם להתחיל.

ספרים חדשים גם לילדים:

ילדים גם אוהבים לקרוא, והורים שקוראים אוהבים שהילדים שלהם קוראים. בכל שנה יוצאים הרבה ספרים חדשים לילדים, אבל חלק מהם מתעלים על אחרים. לא רק ביכולת להפנט את הילד לתוך העולם הדמיוני של הספר, אלא גם באיכות התכנים שמועברים לילדים, שלומדים הרבה מאוד על העולם מהספרים שהם קוראים.

365 ימים של פלא אומנם ראה אור כבר ב-2018, אבל הוא מאוד רלוונטי גם היום, ולמרבית הילדים הוא יהיה חדש לגמרי. הספר נותן השראה, מעודד את הילדים לחשוב, ונותן פרספקטיבה חיובית ובריאה דרך קריאה יצירתית ומעניינת. אם הילדים שלכם חובבי אקשן, סדרת אווטר תספק להם שעות ארוכות של קריאה מרתקת.

זהבה הופמן:
Related Post