X

רמב"ם: היולדת שרוקדת פלמנקו…

נטלי טביב, בת 35 מקרית מוצקין, לא נותנת לכלום לעצור אותה מלרקוד. אפילו לא לצירי לידה מתקדמים בדרך להולדת התאומים שלה. אתמול, יום ד', ה-2.12.20, היא תועדה בחדר הלידה של רמב"ם כאשר היא רוקדת ריקודי פלמנקו לצלילי ה"ג'יפסי קינגס" כשהיא בעיצומם של צירי לידה.

"אני אוהבת לרקוד", הסבירה היולדת את הבחירה שלה בחדר הלידה, "אני רוקדת כל הזמן וזה פשוט הרגיש מתאים באותו הרגע. הצירים הלכו וגברו והמיילדת הציעה לי לזוז, להיות בתנועה. משם הכל זרם לכיוון הזה".

נטלי טביב והתאומים. צילום: הקריה הרפואית רמב"ם.

את סגנון הריקוד הנבחר, הביאה טביב מעיר הולדתה, מדריד, ספרד, משם עלתה בגיל 20 יחד עם המשפחה. הצלילים המוכרים הולידו תנועות שהיא זוכרת היטב ובליווי של מאיה ברזנפט – אלושין, מיילדת בכירה ברמב"ם ומומחית ללידה בתנועה, הצליחה טביב להעביר רגעים לא פשוטים באווירה נינוחה וטובה: "יותר ויותר נשים בוחרות ללדת בתנועה", אומרת ברזנפט – אלושין, "זה לא חייב להיות ריקוד של ממש, כל תנועה היא חלק מהשיטה וכל אישה צריכה להרגיש בנוח עם הגוף שלה ולעשות מה שמרגיש לה נכון. יש ללידה בתנועה יתרונות רבים, ביניהם התקדמות מהירה יותר של הלידה, שיכוך כאב, סיוע לתינוק להתמקם בתנוחה נכונה יותר באגן ועוד".

עבור טביב, נראה שהשיטה בהחלט עבדה. הלידה הנוכחית הינה השלישית שלה, כאשר הפעם ילדה זוג תאומים זהים במנח ראש-עכוז. למרות שמדובר בהריון שנחשב לבר סיכון ובלידה שעלולה להסתבך ולהסתיים בניתוח קיסרי, טביב ילדה את שני הבנים בלידה רגילה לחלוטין ובתוך שעות ספורות מרגע הגעתה לחדר הלידה:

"גם כשמדובר בלידת תאומים במצגים ראש עכוז, המחקרים בעולם מראים כי כאשר יש צוות מיומן, הלידה המועדפת היא לידה טבעית", מסביר דר' אודי ארגז, משנה למנהל חדר לידה ברמב"ם, אשר ליווה את טביב במהלך ההיריון ובלידה עצמה, "ברמב"ם קיים צוות מאוד מיומן בתחום זה, ואנחנו שמחים לאפשר ליולדות עם תאומים להצליח ללדת בלידות רגילות". בתום הלידה המוצלחת חבקה כאמור טביב שני בנים מקסימים שנולדו במשקל 2.400 ק"ג ו-2.200 ק"ג.

רוקדת בדרך ללידה. צפו והצטרפו לקצב: https://youtu.be/H-nRYe6yfeQ

"אני ממליצה לכל יולדת לרקוד ולזוז בחדר הלידה", מסכמת טביב את החוויה שלה, "זה עוזר לכאבים, זה מקל מאוד וזה פשוט מסיח את הדעת למקום אחר. אם הייתי חושבת על זה קודם, הייתי מביאה איתי את הקסטנייטות מהבית", היא מוסיפה בחיוך.

זהבה הופמן:
Related Post