X

"קולולם" עושים אהבה בנמל בחיפה

קולולם

לראשונה מאז פרצה "קולולם" אל התודעה הציבורית, באמצעות מיזם השירה החברתית שכובש את הארץ בסערה, הם מגיעים לחיפה, לקיים את האירוע הגדול ביותר עד כה, 3000 איש, בהאנגר בתולי בנמל חיפה, שגם הוא, לראשונה בהיסטוריה של הנמל והעיר, יפרוץ את קו המים בנמל חיפה לקהל הרחב בערב המרגש הזה.

"בית הגפן" יחד עם עיריית חיפה חברו ל"קולולם" בקיץ האחרון והחלו לבשל את האירוע יחד, במטרה להתחבר למיזם המופלא ולהביא אותו אל הקהל החיפאי המעורב, ולשיר ביחד לא רק בשלושה קולות, אלא גם בשלוש שפות – עברית ערבית ואנגלית.

המטרה ב"קולולם" היא לשיר ביחד, כשכולם שווים, לכן נבחר השיר one day של האמן הבינלאומי מתיסיהו – שיר באנגלית, שלא מזוהה עם החברה היהודית או עם החברה הערבית, במטרה לתת לכולם להרגיש שהשיר הזה שייך כעת להם, לא פחות משהו שייך לאחרים. שני פזמונים בשיר תורגמו לעברית ולערבית. כך יוכל כל משתתף באירוע אף לשיר בשפת האם שלו ובנוסף לשיר ולחוות שפה אחרת.

יונה יהב, ראש עיריית חיפה: "חיפה היא עיר שמלכדת עמים תרבויות עדות ומגזרים. אין מקום הולם וראוי יותר שיאחד בין השורות את כל בני האדם ויראה לתושבי מדינת ישראל ולעולם כולו את הפסיפס האנושי הייחודי בעיר. מקום השירה, נמל חיפה הינו סמלי לא פחות. זוהי אבן דרך משמעותית שבו מתממש החזון של חזית הים העירונית ולראשונה מאז ימי המנדט הבריטי נהנה הציבור מגישה ישירה אל קו המים. תכנית חזית הים העירונית אושרה השנה על ידי הממשלה ועוברת לשלב המימוש, היא צפויה להיות אחת מחזיתות הים המשמעותית והגדולה בישראל שתהווה מוקד תיירות בינלאומי ותציב את חיפה כאחת מערי הנמל המובילות בעולם".

אסף רון, מנכ"ל בית הגפן, סיפר כי הוא נרגש מאוד להיות שותף לאירוע כל כך מיוחד של "קולולם": "זוהי שירה חברתית תרתי משמע. לאסוף יחד 3000 איש, דוברי שפות שונות, בעלי אמונות שונות כשהמכנה המשותף של כולם בערב הזה הוא שהם אוהבים לשיר. אני מוצא דמיון רב בין הרעיון בשירה החברתית לבין מהותו של בית הגפן. כדי להגיע לתוצאות כל כך יפות בשירה, בהרמוניה, דרושה הקשבה ורגישות לקולות של האחר. זהו מיצוי מדויק מאוד של מה שאנחנו עושים כאן ביום יום, כדי לשיר ביחד בהרמוניה דרושה הקשבה, וכמה יפה הוא ריבוי הקולות. ההרמוניה מתעלה על עצמה ככל שיש יותר קולות ויותר הקשבה."

אור טייכר, במאי ואחד היזמים של קולולם: "קולולם", זו הדרך שלנו לעשות משהו למען החברה שאנחנו חיים בה, לנסות לשנות את הדרך שבה אנחנו מסתכלים זה על זה. למוזיקה יש כוח אדיר, מעבר לעובדה שהיא חקוקה בתרבות של כולם היא פותחת את הלב, עוטפת, היא נושאת מסר- להרמוניה מוזיקלית יש סיכוי ליצור הרמוניה אנושית. אנחנו מקווים שגם תושבי חיפה והצפון כולו ירצו להיות חלק מהחלום שלנו".

זוהר רום- דובר נמל חיפה : ״מדובר בהאנגר מרהיב על קו המים שלראשונה ייחשף לקהל הרחב בחוויה יוצאת דופן. אנו גאים מאוד להיות שותפים לאירוע המקסים ובטוחים שהוא ראשון מיני רבים במתחם שאין שני לו בישראל״

"קולולם" הינו מיזם מוזיקלי חברתי, שנוצר על מנת להפגיש אנשים, גברים ונשים מכל גווני הקשת החברתית בישראל (ובקרוב גם בעולם) דרך מוזיקה.  ארוע "קולולם" מזמין אנשים להתכנס יחד לכמה שעות, להניח לכל אשר מפריד ומבדיל ביניהם ופשוט לשיר, ביחד. השירה המשותפת מעוררת תקווה ואמונה בהידברות, הקשבה וסובלנות. הרמוניה מוזיקלית המייצרת חוויה של הרמוניה אנושית. דרך הצלילים והקולות צומחת יצירה מוזיקלית  מלאת תקווה ואופטימיות.

בית הגפן – מרכז תרבות יהודי ערבי הינו עמותה ללא מטרות רווח, המאמינה ביצירת מרחבים משותפים שוויוניים המכילים את מגוון הזהויות והתרבויות בחיפה בפרט וישראל בכלל. פעילויותינו מבוססות על האמונה כי היכרות בין אישית ומפגש עם תרבות אחרת, על הסיפורים, הנכסים התרבותיים והרוחניים שלה, הינן חשובות לשבירת המחיצות ובניית אמון בין הלאומים, הקבוצות האתניות והדתיות השונות בחיפה ובישראל

עדי ישראלי:
Related Post