X

ביה"ח כרמל: בית מרקחת מצטיין

צוות בית במרקחת צילום: אלי דדון

פרס בית מרקחת מצטיין של הכללית לשנים 2016-2017 ניתן השבוע לבית המרקחת של בית החולים כרמל בחיפה. הפרס ניתן על מצוינות בית המרקחת  במדדי איכות שירות ותפעול . הפרס בדק גם את הפעילות האקדמית של בית המרקחת, השתתפות צוותי בית המרקחת בכנסים בארץ ובחו"ל, הרצאות, ביצוע עבודות אקדמיות ועוד.

הפרס ניתן לכרמל במסגרת הכנס השנתי השני של בתי החולים  של הכללית "רוקחים, זה לא מה שחשבת " שנערך בתל אביב. בכנס השתתפו רוקחים מכל  בתי החולים של הכללית ברחבי הארץ בהם ביה"ח סורוקה, בלינסון, קפלן העמק ועוד. בכנס הקודם שנערך לפני כשנה  זכה בית המרקחת של כרמל במקום השני מתוך כלל בתי החולים.

את בית המרקחת של כרמל מנהלת ומובילה בהצלחה הגב' לאה זק ולצידה כ 20 אנשי צוות בהם רוקחים קליניים בעלי תואר דוקטור, רוקחים בכירים, עוזרי רוקחים מחסנאי ומזכירת בית המרקחת. הצוות מעניק שירות לכל עשרות מחלקות בית החולים, אחראי על אספקת התרופות ,הכנת חלק מהתרופות בתוך בית המרקחת, ייעוץ תרופתי ובקרה, כשהרוקחים מעורבים ומייעצים בתהליך ההחלטה על סוג התרופות המומלצות לחולה. בית המרקחת עובד בצמוד עם היחידה לפרמקולוגיה קלינית בניהולו של ד"ר אופיר לבון ועם מנהל היחידה למניעת זיהומים ד"ר גבי ובר.

בפעילות בית המרקחת מול המחלקות בולט פיתוח מודול מיוחד להזמנת תרופות ישירות מתוך התיק הרפואי של המטופל, פיתוח שהביא לשיפור בתהליכי עבודה, להקלה על הצוות המחלקתי, להתייעלות באספקת התרופות למחלקות וכן לבקרה איכותית יותר על הטיפול התרופתי. בשנה החולפת מיקד בית המרקחת את פעילותו בהגברת הקשר עם יחידות וציוותי בית החולים תוך הגברת הליווי המקצועי ובקרת האיכות התרופתית, וכך הביא לשימוש מושכל יותר בתרופות בבית החולים.

את שירותי הרוקחות של כרמל מובילה מנהלת בית המרחקת לאה זק. לאה הגיעה לכרמל לפני כ  12 שנה  כרוקחת מחברת סופר פארם. היא טיפסה כמנהלת יחידת יוני דוז ( הכנות ספטיות לבית החולים ), שימשה כסגנית מנהלת בית המרקחת כ 10 שנים, ובשנת 2010 מונתה כמנהלת בית המרקחת ועברה כבר 3 מבדקי איכות ובטיחות בינלאומיים (אקרדיטציה) בהצלחה .

"מבחינתי הפרס הוא עבור ההוקרה המיוחדת והשוטפת המגיעה לצוות הרוקחים שלי, אומרת גב' זק. צוות רוקחות בית החולים שלנו מגובש ומקצועי ומהווה גאווה גדולה עבורי. אני מודה להנהלה שתומכת בנו ומשפרת לנו את התשתיות ועל כל ההערכה על הפעילות הרוקחית של בית החולים".

ד"ר גיל לביא סגן מנהל ביה"ח כרמל אומר כי בית המרקחת של כרמל מוביל ונמצא במקומות הגבוהים גם בסקרי שביעות רצון פנימיים של בית החולים וכי הבחירה בבית המרקחת כמצטיין היא תעודת הערכה מקצועית ומאוד מכובדת לעבודה הקשה שמשקיע צוות הרוקחות של כרמל.

בצילום : לאה זק וצוות בית המרקחת בקבלת הפרס. צילום: אלי דדון

 

זהבה הופמן:
Related Post