X
    Categories: מהרשת

מדריך לשיווק מקוון – פרסום בגוגל ובפייסבוק

פרסום בגוגל ובפייסבוק מאפשר הגעה לשווקי היעד בשיטה הזולה ביותר, ללא קשר לגודל בית העסק. אבל מה זה באמת שיווק באינטרנט? זוהי שיטת שיווק שנקראת גם שיווק מקוון, וכוללת תהליך של קידום העסק, המותג, המוצרים או השירותים, דרך האינטרנט, באמצעות כלים שמסייעים להנעת תנועה, לידים ומכירות.

למה להתחיל תהליכי פרסום בגוגל ובפייסבוק?

מכיוון ששיווק באינטרנט הוא ההווה והעתיד של עולם הפרסום. שיווק תוכן הוא תהליך מנוגד לפרסום המסורתי, כי הקהל של היום לא רוצה שימכרו לו באגרסיביות, ולכן הוא מפעיל חוסמי פרסומות לגלישה באינטרנט ובקושי צופה בפרסומות בטלוויזיה. אבל תוכן שיווקי מתייחס לנקודות הכאב של הקהל, ונמצא שם כשאנשים מחפשים אותו.

הנה המסלול ההתפתחותי שמהווה את הבסיס לשיטות השיווק המודרניות המוצלחות ביותר כיום של פרסום בגוגל ובפייסבוק:

  • פרסומים מסורתיים כבר כמעט שאינם מייצרים מכירות.
  • פרסומים מסורתיים מתמקדים בדחיפת מסרים לצרכנים כדי לגרום להם לקנות, והן מפריעות, חוסמות את האפשרות ליהנות מגלישה באינטרנט, ופולשות למרחב הפרטי.
  • מודעות פרסומת עדיין עשויות לעבוד במקומות אסטרטגיים מסוימים.
  • אבל הנקודה היא שמשתמשי האינטרנט יכולים היום פשוט להתרחק ממודעות אם אינם רוצים לראות אותן.
  • וזה בדיוק מה שקורה.
  • לכן במקום שעסקים ינופפו במודעות שלהם בפני הצרכנים, הם מבינים שהם צריכים לנקוט בגישה שונה ועדינה יותר.
  • ותוכן שיווקי מציע בדיוק את זה. באמצעות פרסום בגוגל ובפייסבוק בגישה נכונה, הצרכנים יכולים למצוא את התוכן ברשת מבלי שהוא יידחף לעברם.
  • כשלקוחות פוטנציאליים מרוויחים תועלת מהתוכן, הם ממשיכים לחזור לקבל עוד.
  • הצרכנים יוצרים אינטראקציה עם המותג באופן אורגני ומשתפים את התוכן שמצאו בגוגל, ברשתות החברתיות.
  • כך נבנים ערכים של אמון וסמכות בין מפרסמים לצרכנים, וחיבורים מתרחשים.
  • השלב הבא הוא המרת העוקבים הנאמנים לתהליכי מכירות, שמתרחשים באופן טבעי.
פרסום מאמרים בגוגל ופוסטים בפייסבוק

אחד מסוגי התוכן הנפוצים ביותר הוא פרסום מאמרים באתר שלכם ובאתרים אחרים שמובילים את הגולשים, באמצעות קישורים, אל האתר שלכם. פוסטים בפייסבוק הם פלטפורמות תוכן נהדרות מכיוון שהן מציעות בסיס לפרסום נרחב שמצביע על האתר שלכם.

מאמרים באתר שלכם ובאתרים מארחים, בשילוב עם פוסטים בעמוד עסקי בפייסבוק, שמפנים אל האתר שלכם, יוצרים פרישה נרחבת באינטרנט, וגוגל מבחינה באתר שלכם. משתמשים יכולים למצוא את המאמרים שלכם ולעקוב אחריהם חזרה לאתר הליבה שלכם, כך שאתם מקבלים תמורה נרחבת על השקעתכם במציאת לידים ויצירת מכירות.

סרטוני וידיאו

סרטונים הם סוגי התכנים החמים ביותר היום, והסטטיסטיקה מדהימה: עד שנת 2021, הסרטונים יתפסו 82% מכלל התעבורה באינטרנט; ומדי יום, גולשים ברחבי העולם צורכים למעלה מחמש מאות מיליון שעות צפייה בסרטוני וידיאו ביוטיוב.

סרטונים נחשבים לתוכן פשוט לצריכה, הם משעשעים ומושכים את תשומת הלב ללא הפרעות טווח קשב שאנשים נוטים לסבול מהן כאשר הם גולשים באינטרנט ונתקלים בתכנים ארוכים, יבשים וחסרי ערך מבחינתם.

מה צריך כדי להתחיל פרסום בגוגל ובפייסבוק?

אתם מחוברים לרעיון של יצירתיות, הצעת ערך ללקוחות פוטנציאליים ולקהל שלכם, ולבניית נאמנות למותגים וקשרי לקוחות באופן אורגני. אבל רגע. אתם לא יכולים פשוט לקפוץ בעיוורון לתהליך.

יש להבין תחילה את המפתח לתהליך מוצלח של פרסום בגוגל ובפייסבוק, שכולל:

  • אסטרטגיית וכן שיווקי, כי האמת העצובה היא שללא אסטרטגיה נכונה, תהליך השיווק יקרוס.
  • שימוש בשיטות ובכלים הנכונים למדידת ההתקדמות.
  • הצבת יעדים לקביעת מטרות והגדרת הצלחה.
בשורה התחתונה, פרסום בגוגל ובפייסבוק עובד

אבל לא מספיק לקרוא על פרסום בגוגל ובפייסבוק כדי להבין איך בדיוק הוא עובד, וחשוב לשכור שירותי מומחי קידום אתרים כדי להשיג את המטרות של הגעה אל קהל היעד שלכם והמרת לידים ללקוחות.

זהבה הופמן:
Related Post