X

ביה"ח כרמל: מתנדבי "עזר מציון" במחלקות הקורונה

קבוצת מתנדבים ראשונה של חולי קורונה שהחלימו מהמחלה נקלטה ונכנסה השבוע להתנדבות לתוך מחלקת הקורונה בבית החולים כרמל מקבוצת כללית. המהלך נוצר תוך שיתוף פעולה עם ארגון 'עזר מציון' כשהמתנדבים שלו מגיעים לכרמל במטרה להקל על המטופלים והצוותים הנמצאים בתוך המחלקות המבודדות. המתנדבים מעניקים תמיכה וסיוע להקלת השהות של חולי הקורונה במחלקה עד להבראה מלאה. המתנדבים נכנסים למחלקה לאחר שהם מתמגנים בצורה מלאה ובטוחה .

מנהל משאבי אנוש בכרמל אהוד פקלר מסביר כי "כידוע, אחת מנקודות התורפה בטיפול בחולי קורונה היא הבדידות הממושכת וחוסר היכולת של קרובים או חברים לשהות לצידו של חולה קורונה המאושפז בבית החולים. הפתרון שנמצא בדמותם של מתנדבים שהחלימו מקורונה, נכנסים ממוגנים למחלקות, מסייעים למטופלים בצרכים אישיים ומשרים אווירה נינוחה ורגועה יותר במחלקות – אומץ על ידי הנהלת בית החולים ואנו שמחים שהוא יוצא לדרך בהצלחה.

מתנדבי עזר מציון עם צוות מחלקת קורונה
צילומים: אלי דדון

במעורבות הרב משה אדלר מנהל המגזר החרדי במחוז יפה של הכללית ובשיתוף פעולה עם עמותת 'עזר מציון' החלו השבוע המתנדבים בכניסה מסודרת למחלקות וסיוע לחולי הקורונה.

בטקס לציון חניכת המיזם המיוחד נכחו ד"ר שני ברוש, סגנית מנהל בית חולים כרמל, הרב משה אדלר, מנהל המגזר החרדי במחוז חיפה וגליל מערבי בכללית הרב משה בארי מנהל מחוז צפון ב'עזר מציון' וצוות הסיעוד והרופאים של מחלקת קורונה .

ד"ר שני ברוש סגנית מנהל ביה"ח כרמל ברכה את השותפים במיזם המיוחד ואמרה :"בהתרגשות רבה אנו קולטים היום מתנדבים מעמותת "עזר מציון"  אשר התנדבו לסייע בהפגת בדידותם של המאושפזים במחלקת הקורונה. המתנדבים, שחלו בעצמם בקורונה והחלימו, החליטו בצעד אמיץ לתרום מזמנם לטובת חולי קורונה אחרים אשר בשל חומרת מחלתם מאושפזים בבית החולים".

ד"ר שני אמרה באירוע ההיכרות למתנדבים כי המרכיב עיקרי בהחלמה הוא התקווה והתאווה לחיים" רבים מחולי הקורונה המאושפזים מרוחקים ומבודדים מבני משפחתם והם משוועים לעידוד, חיזוק וחברים לשיח". עוד אמרה ד"ר ברוש כי היא רואה במתנדבים מכפיל כח לצוות המטפל ושמעבר לכך שירוממו את רוחם של המטופלים בידם גם להניע אותם לביצוע תרגול עצמי של פזיותרפיה נשימתית אשר יש בו כדי לשפר את מצבם.

צוות עזר מציון בתוך מחלקת קורונה

ד"ר שני הודתה למר משה אדלר, מנהל המגזר החרדי במחוז חיפה וג"מ של הכללית, על שיתוף הפעולה בגיוס המתנדבים והבאתו של פרויקט חשוב זה לכדי מימוש.

טרם כניסתם הראשונה למחלקה, נפגשו המתנדבים עם העובדת הסוציאלית של מחלקות הקורונה,  לימור דיסני, אשר סיפרה להם על אודות המצבים המורכבים בהם הם עשויים להיתקל במחלקה ונתנה להם כלים למתן תמיכה רגשית ראשונית. לאחר שיצאו מהמחלקה הביעו המתנדבים סיפוק רב והודו על הזכות לתת ולהעניק מעצמם למישהו אחר.

הרב אברהם קונסקי, מנהל המחלקה החרדית בכללית אמר כי "שיתוף הפעולה בין אנשי המחלקה החרדית במחוזות לבתי החולים שבתחומם מניבה תוצאות מבורכות. במקרה הזה הישג להקל על השהות המבודדת של המטופלים ולהפחית מהעומס של הצוותים במחלקות הקורונה במרכז הרפואי כרמל".

להצלחת הפרויקט והמיזם החשוב שותפים, אהוד פקלר מנהל משאבי אנוש בכרמל, אהובה טל מנהלת הסיעוד, קרן מרום מנהלת השירות, לימור דיסני עובדת סוציאלית של מחלקת קורונה, היחידה למניעת זיהומים ומרפאת בריאות העובד שאפשרו לפרוייקט לצאת לדרך בתוך זמן קצר.

בתמונות ד"ר שני ברוש אהוד פקלר משה אדלר וצוות מתנדבי עזר מציון

קרדיט צילום – אלי דדון

עדי ישראלי:
Related Post