X

מחברים את עפולה למרכז…

ארבע שנים לאחר שנחנכה 'רכבת העמק' בישרו אנשי המקצוע במשרד התחבורה לראש העיר אבי אלקבץ כי בעוד כשבועיים יוארך הקו עד לתחנת בנימינה ויקצר את הדרך לאזור המרכז וערי השרון.

לפני כחודש בדיוק שלחו ראש העיר עפולה אבי אלקבץ וראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר, מכתב משותף לשרת התחבורה ח"כ מירי רגב ובו ביקשו, שוב, להאריך את קו 'רכבת העמק' עד לתחנת בנימינה וזאת כדי לקצר את הדרך לנוסעי רכבת העמק המבקשים להגיע לאזור תל אביב וערי השרון.

המכתב המשותף הוא המשך ישיר של פניות רבות שהעביר אלקבץ כמו גם פניות רבות של ראשי הרשויות על ציר 'רכבת העמק' לשרי התחבורה בשנים האחרונות ישראל כץ, בצלאל סמוטריץ' ומירי רגב במטרה משותפת אחת- לקצר את הדרך מעפולה לאזור השרון, גוש דן ותל אביב באמצעות רכבת העמק.

תחנת הרכבת בעפולה. קרדיט צילום: עיריית עפולה

לאחרונה קיימו אנשי המקצוע במשרד התחבורה פיילוט ממוחשב והודיעו כי בעקבותיו יחל בחודש הקרוב פיילוט ראשוני במסגרתו יוארך הקו עד לתחנת רכבת בנימינה. המשמעות היא שנוסעי רכבת העמק שנסעו עד היום לתל אביב יוכלו להחליף מעתה רכבת בבנימינה ולא בחיפה. ואילו עבור נוסעי הקו המבקשים להגיע לאחת מערי השרון כגון נתניה, כפר סבא והרצליה מדובר בבשורה אפילו יותר גדולה, שכן עד כה נאלצו לנסוע בלא פחות משלוש רכבות מביתם ועד ליעדם בשרון.

לדוגמא, תושב העמק שעובד או לומד בנתניה נאלץ עד היום לעלות על רכבת באחת מתחנות 'רכבת העמק', בית שאן, עפולה, מגדל העמק או כפר יהושע, להחליף רכבת ראשונה בחיפה ורכבת נוספת בבנימינה ואיתה להגיע לנתניה. מסלול ארוך ומסורבל שהביא לכך שתושבים רבים בעמק העדיפו לנסוע ברכב פרטי.

ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר, אמר: "מדובר בהחלטה משמעותית של שרת התחבורה אשר תנגיש את מרכז הארץ לכל תושבי העמק. הארכת מסלולה של  רכבת העמק תרחיב את האפשרויות העומדות בפני תושבינו ותשפר את זמני הנסיעה. נמשיך לפעול לתיקון הנגישות התחבורתית באזורנו".

ראש העיר אבי אלקבץ אמר: "תודה רבה לשרת התחבורה, מירי רגב, על ההחלטה החשובה אשר יוצרת צדק חברתי ותחבורתי וכן לכל ראשי הרשויות על ציר רכבת העמק, שפעלו ופועלים מדי יום לקידום הנגישות המסילתית למרכז. המשימה הבאה שלנו היא קידום 'מסילת מנשה' שעתידה ליצור חיבור ישיר ומהיר יותר מעפולה והעמק למרכז הארץ".

דן ליאורי:
Related Post