X

מד"א: חובשים חדשים לחיזוק הפריפרייה

מערך רפואת החירום במרחב הנגב זוכה בימים אלו לחיזוק משמעותי: במסגרת מיזם המשותף למד"א ולמשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, במסגרתו מכשיר מד"א מאות חובשי רפואת חירום ונהגי אמבולנס ברחבי הפריפריה – במטרה להקטין ולשפר את זמני הגעת צוותי רפואת החירום של הארגון אל החולים והפצועים, הסתיים בשבוע שעבר קורס חובשי רפואת חירום במועצה האזורית אשכול.

12 החובשים החדשים, אשר מתגוררים בדרום ומצטרפים לשורות הארגון, קיבלו בטקס הסיום תיקי עזרה ראשונה עם ציוד החייאה מתקדם, שישמשו אותם ככונני תגובה מידית של מד"א. הכוננים החדשים יוזנקו באמצעות אפליקציית מד"א, 24 שעות ביממה, ויספקו מענה ראשוני במקרי חירום רפואיים – וזאת בנוסף לפעילותם באמבולנסים ובניידות לטיפול נמרץ של מד"א במועצה. "הם הגיעו עם מוטיבציה בשמיים ורצון לעשייה בעיקר בשל הרגישות והמתיחות באזור, אני בטוח שלהצטרפותם כמתנדבי מד"א באזור חשיבות אדירה", סיפר בטקס אביב כרבי, מדריך הקורס.

בין 12 בוגרי הקורס נמצא ארז סבן, בן 35, תושב המועצה: "אני סובל מהלם קרב כבר כמה שנים, בהן לא יצאתי כמעט מהבית והתעסקתי בעיקר בפציעה ובעצמי. הכרתי חברים שמתנדבים במד"א, והם סיפרו לי על ההתנדבות והציעו לי לנסות. קיבלתי החלטה לנתב את האנרגיות והאדרנלין לתרומה בארגון, הגשתי בקשה – והתקבלתי. מאז תחילת הקורס, במקום ללכת לישון בלילה עם סיוטים, התחלתי להירדם עם חומר לימודי. אני מקווה שמעכשיו אוכל להירדם עם סיפוק של הצלת חיים".

הרב אריה דרעי, השר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל: "המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל פועל בכל תחומי איכות החיים במרחבי הפריפריה, הגאוגרפית והחברתית. ריחוק היישובים בנגב ובגליל לצד היותם של המרחבים הללו מיעדי התיירות העיקריים בארץ מחייב אותנו להציע מענה מהיר ומקצועי בוודאי בתחום רפואת החירום. יישר כוח לתושבים הרבים שנרתמים להתנדב לפעילות חיונית זו".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מד"א מציב בראש סדר העדיפויות שיפור מתמיד וצמצום של זמני המענה לקריאות החירום שמתקבלות במוקד החירום 101 של הארגון. עיבוי מערך כונני התגובה המיידית ביישובי הפריפריה המרוחקים הם חלק בלתי נפרד מהפעילות הזו. אין מילים להערכתי הרבה כלפי כל מי שבוחר לפנות זמן ואנרגיות למען הצלת חיים. על יכולות מופלאות אלה נבנה כוחו המרכזי של מד"א ואני שמח לראות את ההיענות במועצה האזורית אשכול למטרה המקודשת הזו. מי ייתן ונזכה להמשיך ולפעול למען הצלת חיים בכוחות משותפים. אני מאחל הצלחה רבה לכוננים החדשים".

בצילום: טקס סיום קורס חובשים בחירום. צילום: דוברות מד"א

דן ליאורי:
Related Post