X

עיריית נשר תפעיל "פעילי נגישות" בעיר

עיריית נשר המהווה כיום עירייה פורצת דרך בתחום קידום הנגישות לבעלי מוגבלויות במרחב העירוני, לוקחת עכשיו את נושא הנגישות בעיר צעד אחד קדימה: המחלקה לשירותים חברתיים בעירייה ותכנית עיר ללא אלימות של המשרד לביטחון פנים מקדמות בימים אלו פתיחת קבוצת "פעילי נגישות בנשר". לקבוצה מוזמנים תושבי נשר המעוניינים לפעול ולקדם את נושא הנגישות בעיר, תוך אקטיביזם חברתי, הן דרך העמקת המודעות של התושבים לקבלת השונה, להכלה ולשילוב והן דרך שינוי בקרב נותני שירותים.

התכנית היא תוצר של שני מהלכים המתקיימים בעיר, הראשון בהם הוא מתווה החניות שמקדמת העירייה בשיתוף עם תכנית עיר ללא אלימות על מנת לסייע לשמור על המדרכות להולכי הרגל, והשני הוא "שולחן עגול נגישות וצרכים מיוחדים" בהובלת המחלקה לשירותים חברתיים.

נעמי מנדלבאום, עובדת סוציאלית קהילתית במחלקה לשירותים חברתיים ובתכנית עיר ללא אלימות, מסבירה: "נגישות הינה סוגיה שמעסיקה רבים. כ-17% מכלל תושבי ישראל הם אנשים עם מוגבלויות. לצד כל זאת, נגישות היא גם תחום המעסיק הורים צעירים עם עגלות תינוק או אזרחים ותיקים. תכנית 'פעילי נגישות נשר' אותה אנו מקדמים, כוללת הכשרה קצרה בתחום הפעילות הקהילתית ובתחום הנגישות, ומוזמנים לקחת בה חלק תושבים עם או בלי מוגבלויות. תושבים שהנושא מעניין אותם וחושבים לקחת חלק בתכנית היפה הזאת מוזמנים לפנות אלינו עם כל שאלה".

מנכ"ל עיריית נשר, מיכל ליבנה, אמרה כי עיריית נשר מייחסת חשיבות רבה לתחום הסיוע לתושבים בעלי מוגבלויות, אם בקידום נושא הנגישות לנכים ברחבי העיר ואם בתחום הסיוע האישי באמצעות המחלקה לשירותים חברתיים. "הסיוע לבעלי מוגבלויות הוא אחד הנושאים הנמצאים בראש סדרי העדיפויות של עיריית נשר. העירייה משקיעה משאבים רבים בשיפור הנגישות בעיר לאנשים בעלי צרכים מיוחדים, כמו בעידודם ובשילובם בחיי הקהילה בעיר. כל זאת תוך שיתוף הציבור ורתימתם של כלל תושבי העיר להמשך קידום פתרונות נגישות מתקדמים במרחב העירוני".

בצילום: פעילויות העירייה לעידוד המודעות לבעלי מוגבלויות בקרב הציבור. צילום: עיריית נשר

זהבה הופמן:
Related Post