X

גינויים מקיר לקיר לאירוע הטרור בגרמניה

אש הממשלה בנימין נתניהו: פיגוע הטרור נגד הקהילה בהאלה שבגרמניה ביום הכיפורים, היום הקדוש ביותר לעמנו, הוא עוד ביטוי לכך שהאנטישמיות באירופה מתגברת. בשם העם בישראל אני שולח תנחומים למשפחות הקורבנות ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. אני קורא לשלטונות בגרמניה להמשיך לפעול בנחישות נגד תופעת האנטישמיות.

שיא המדינה ראובן ריבלין: ‏אנחנו המומים וכואבים את הרצח הנורא בפיגוע האנטישמי בגרמניה היום, בעיצומו של היום הקדוש והמשמעותי מכל עבור יהודים באשר הם בעולם כולו. אני קורא להנהגה בגרמניה ובעולם החופשי כולו למצות את הדין ביד קשה ובלתי מתפשרת מול האנטישמיות ותוצאותיה.

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') בני גנץ בעקבות הרצח בגרמניה:"ליבנו עם הקהילה היהודית בהאלה, גרמניה. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. האירוע שהתבצע על רקע אנטישמי, דווקא ביום הקדוש לעם היהודי, מצטרף לשורה של תקריות חמורות כנגד יהודים ברחבי העולם בשבועות האחרונים, ומחדד את הצורך של העולם כולם להילחם באנטישמיות ובתנועות אנטי יהודיות או אנטי ציוניות.

רצף התקריות האנטישמיות האחרונות ברחבי העולם מצריך חשיבה והקפדה על נהלי האבטחה בקרבת ריכוזים יהודים ברמה המיידית. לא פחות מכך, התקריות האלו מדליקות נורה אדומה ומדגישות את הצורך לגדוע את האנטישמיות- בכוח, בהרתעה וגם בשינוי השיח".

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין על הפיגןע בגרמניה: "הטרור הוא רק תירוץ לאנטישמיות החדשה. בגרמניה אין "כיבוש" ועדיין נרצחים שם יהודים בבית כנסת ביום כיפור. לבי עם משפחות הנרצחים, מדינת ישראל כולה עומדת מאחוריהם. אנחנו דורשים מממשלת גרמניה למצות את מלוא חומרת הדין עם הרוצחים".

יו״ר העבודה גשר ח״כ עמיר פרץ: ״בצאת יום כיפור הלב כואב על רצח שני יהודים, רק בגלל שהם יהודים, בסמוך לבית כנסת בגרמניה. תושייה וגבורה של המאבטחים מנעה מהטרוריסטים להיכנס לבית הכנסת, וכך נמנע אסון גדול יותר.

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה: ‏הימין הקיצוני שוב מרים את ראשו הרצחני בגרמניה ותוקף בית כנסת. אנטישמיות ואיסלמופוביה הולכות יד ביד. כל מי שמאמין בדמוקרטיה, ללא הבדלי דת, מוכרחים להתאחד ולשלוח ניו-נאצים חזרה לפח האשפה של ההיסטוריה.

תגובת ארגון גשר, הפועל לחיזוק הקשר בין ישראל ליהדות התפוצות, על מתקפת הטרור סמוך לבית הכנסת בגרמניה: האירוע היום הוא הוכחה נוספת כי יהודי העולם עדיין חיים בחוסר ביטחון ברחבי העולם והעובדה שהתוקפים בחרו ביום הכיפורים למתקפה נתעבת זו מוכיחה כי מדובר באירוע אנטישמי אשר כיוון לפגוע במתפללים יהודים ביום כה מקודש לעם היהודי.לצערנו, על רקע ריבוי מקרי האנטישמיות בחודשים האחרונים, קשה לומר שהכתובת לא הייתה על הקיר. האירוע הטראגי שהתרחש היום הוא נורת אזהרה שעל הנהגות וממשלות לתת עליה את הדעת ולבצע פעולות בשטח על מנת למנוע הישנות של מקרים שכאלה.
גם ממשלת ישראל צריכה להביע עמדה ברורה ותקיפה לאור שרשרת מקרים אלה ולפעול על מנת לדאוג לבטחונם של יהודי העולם.
אנו בגשר מחבקים את יהודי האלה בגרמניה, כואבים את כאבם ומחזקים את רוחם.

עדי ישראלי:
Related Post