X

ביה"ח כרמל: אספקה סטרילית ממוחשבת

יחידת האספקה הסטרילית של ביה"ח כרמל התחדשה וביצעה מהפך כשעברה החל מהחודש למחשוב מלא ומתקדם של כל מערך האספקה הסטרילית בכרמל.

עוז יאיר מנהל המערך הלוגיסטי של כרמל הודה לכל השותפים לביצוע והצלחת פרויקט המחשוב ואמר כי "אחרי שנים רבות של עבודה עם דפים וניירות הגיע הזמן והשעה לחנוך את הפרויקט הייחודי הזה אצלנו בכרמל ".

לצורך יציאה לפרויקט המחשוב בוצע איסוף מקדים של דרישות מבתי החולים ומההנהלה הראשית, הצוות למד והגדיר תהליך העבודה , נכתב אפיון למערכת החדשה, וגובש תהליך למחשוב הכלים לניתוחים. מטרת הפרויקט היא למחשב את כל תהליך העבודה והמעקב בערכות וציודי האספקה הסטרילית של בית החולים עם יכולת לאחזור פריטים שונים והתייחסות לאספקה הסטרילית כמו למפעל יצרני ממוחשב ומתקדם.

ביחידת האספקה הסטרילית של כרמל עובדים כ 20 אנשי צוות מקצועיים במשמרות ונותנים שירות מיומן משעות הבוקר המוקדמות ועד השעות המאוחרות של הלילה . מנהלת האספקה הסטרילית האחות ליליאן קורניניו לייבוביץ מסבירה כי לכל ערכת חדר ניתוח ישנה תווית עם ברקוד ייעודי המזוהה ע״י מערכת המחשוב החדשה.

"הערכה מפוזרת לאחד מ – 13 מחדרי הניתוח או חדרי הפעולות כשאחות חדר הניתוח קולטת ומברקדת את הערכה בזמן השימוש. כך המערכת יודעת שהערכה עברה שימוש כולל מדבקה של החולה הספציפי שטופל בערכה", מסבירה  לילאן. לאחר סיום הניתוח והשימוש הערכה חוזרת לאספקה סטרילית ומתחילה שוב את המעגל הטיפול שלה הכולל עיקור שטיפה פינוי בדיקה ואריזה ועוד.

אוריאנה מנדל מהנדסת או"ש אחראית הפרויקט  מטעם המערך הלוגיסטי של כרמל אומרת כי עדיין ישנם בתי חולים בישראל העובדים בשיטות רישום ישנות של ניירות ופתקים מה שמקשה את המעקב והטיפול המדויק בציודים הרבים של חדרי הניתוח. "הכנסת המערכת הממוחשבת לכאן היא קפיצת מדרגה במלחמה הקשה בזיהומים ומאפשרת לנו לספק את הציוד הסטרילי והנקי ביותר לטובת ביצוע ניתוחים בטוחים יותר למטופלים בכרמל ".

המערכת החדשה מאפשרת באמצעות הברקוד לדעת בכל רגע נתון היכן נמצאת כל ערכה וערכה האם היא באחד האתרים בתוך האספקה הסטרילית  כמו שטיפה או עיקור או לחלופין האם היא בחדר ניתוח לאחר שפוזרה.

לצוות פיתוח התוכנה והפרויקט שותפים המערך הלוגיסטי של כרמל, הנהלת הסיעוד , צוות הפיתוח של או"ש ומחשוב בחטיבת בתי החולים בהנהלה הראשית  ועוד.

סיגל זומר המנהלת האדמיניסטרטיבית של כרמל אומרת כי פרויקט מחשוב האספקה הסטרילית הוא אבן דרך חשוב ביותר. " מחשוב האספקה הסטרילית נותן לנו יותר איכות ויותר בטיחות. זהו חלק מרכזי בתפיסת העולם והעבודה שלנו בכרמל כבית חולים איכותי ובטוח למטופליו".

בצילום – צוות אספקה סטרילית כרמל – צילום" אלי דדון

 

עדי ישראלי:
Related Post