X

ark תערוכה חזותית רב חושית רחבת היקף ותלוית-חלל

בתערוכה ark אשר תפתח ב1 באוקטובר במוזיאון הטבע בירושלים, ממשיכה האמנית ענת פרופר גולדנברג בנתיב חקירתה את יחסי הגומלין שבין האדם לסביבתו. התערוכה כוללת מיצב תלוי חלל, עבודת ווידאו בשילוב עם עבודת סאונד, מיצב וסדרת צילומים.

בשנת 2017, כעשור אחרי שהחלה לגבש את התערוכה, יצאה האמנית למסע בן 3 שבועות בקוטב הצפוני בחברתם של שמונה ציידים אינוויטים וחזרה עם מכלול חומרי גלם על מנת לסיים את הפרויקט.

במובנים רבים, פרופר גולדנברג חזתה את מצבינו היום- את אותם הימים המטלטלים אשר חווה האנושות, את מצבו של העולם כולו. העבודה משלבת מדיומים- ציור, פיסול, סאונד ווידאו. מכלול הנדבכים יוצר חוויה רב-חושית מורחבת, המתווכת את שבריריותה של עצם היותנו.


ARK – קרדיט ענת פרופר גולדנברג

התערוכה מהווה סמן פעיל, מגדלור אשר מאותת ומזהיר מפני ה״מחלה הממארת״, ההולכת וגואה, הולכת ומחריפה ומאיימת לאיין את קיומנו כאנושות. חיינו על פני האדמה מותירים עקבות עמוקים- זיהום פושה בכל; באוויר בים וביבשה, בתפישתנו הערכית, במאוויינו הכמוסים והנגלים ובדרכים בהן אנו בוחרים לממשם. היא התייחסות מתמשכת למגיפה העולמית, הצומחת במהירות של אסונות והזנחות. אותו עולם אשר עבר את נקודת האל-חזור. פנינו אל עבר עידן חדש- פגעי סביבה המתרחשים במועדים הולכים ומתקצרים, פגעי מוסר המאיימים על הבטחון האישי, הפוליטי, המדיני. פגעי כלכלה ומחייה, תעסוקה וחינוך.

מוזיאון הטבע בירושלים הוא התחנה הראשונה במסעה של יצירה טוטאלית זו אשר יועדה להיות מוצבת אל מול אתרים ברחבי העולם, אשר מהווים מוקד וסיבה לעוולות אקולוגיות, חברתיות, כלכליות ומוסריות. פרופר גולדנברג עורכת זיהוי ומיפוי נקודות גאוגרפיות, בהן למציאות הקיימת נדרשת "הארה"- בין אם מדובר בגופים תעשייתיים מזהמים, גופים פיננסיים היוצרים פערי מעמדות קיצוניים ובין אם אלו הם מוקדי זנות או העסקה בלתי חוקית של ילדים. העבודה כולה מהווה סמן, קרן אור המאירה את המצב ומסיטה את תשומת לב הציבור לנושאים הללו, אשר מעוותים את עולמנו יום יום ונדרשת חשיפתם.

*
ענת פרופר גולדנברג (ילידת לונדון, 1971) היא אמנית רב תחומית ופעילה סביבתית, בוגרת האקדמיה לאמנות ולעיצוב בצלאל אשר הציגה תערוכות יחיד בישראל ובחו"ל.

לאתר האמנית

מוזיאון הטבע בירושלים מושך אליו אוהבי טבע מכל הארץ והעולם ואחד המקומות האותנטים והאהובים ביותר בישראל. המקום מאפשר למבקרים ( ילדים ולמבוגרים ) ללמוד בצורה חוויתית ומהנה נושאי טבע וסביבה. במוזיאון אוסף זואולוגי מרשים ביותר בהם, האריה והלביאה, פעילויות חווייתיות ברפואה טבעית, טיפול באמצעות בעלי חיים, גינה קהילתית ועוד.

מועד נעילת התערוכה:  יום שישי, 18.12.20

מוזיאון הטבע בירושלים רחוב הרב שמואל מוהליבר 6, מושבה גרמנית, ירושלים

ימים ושעות פתיחה: א', ג', ה' 13:30- 08:30 ב', ד', 18:00 – 08:30
הכניסה חופשית.

דן ליאורי:
Related Post