X

אחד מכל 11 אנשים יש לו תיק בהוצאה לפועל

אחד מתוך 11 אנשים בישראל הוא חייב (בעל תיק אחד אחד לפחות) בהוצאה לפועל. ומי הם אותם חייבים שקורסים תחת נטל החובות? לרוב גברים, יהודים, נשואים, בטווח הגילאים 35-64 – כך עולה ממחקר מקיף שנערך לראשונה על כלל החייבים בהוצאה לפועל על-ידי רשות האכיפה והגבייה (מערכת ההוצאה לפועל בשמה הקודם).

עו"ד אסף סיידה

עו"ד אסף סיידה, מומחה לחדלות פירעון מנתץ את המיתוס על החייבים "בשנים האחרונות משתרשת תפיסה כי חייבים בהוצאה לפועל הם "חייבים מקצועיים" כאלה שהחליטו יום אחד להשתמט מחובותיהם אלא שעל-פי המחקר, שיעור החייבים העובדים (מועסקים) בחצי שנה האחרונה עומד על 42.5% (217,818 חייבים), לעומת 57.5% אשר אינם מועסקים. בבחינת שיעור החייבים המועסקים בגילאי העבודה – טווח הגילים 64-25 – בחצי שנה האחרונה נמצא כי הם מהווים 45.5%."

מהמחקר עולה כי כ-93% מהחייבים בעלי תיק חוב אחד הצליחו להסדיר את חובם לאחר כמעט עשור; מתוכם כ-88% סגרו את תיקיהם בטווח של עד חמש שנים, וכ-5% נוספים בטווח של 6-9 שנים.

"חשוב להבין כי מאחורי הנתונים הסטטיסטיים עומדים אנשים ומשפחות, כאלה שחייהם התהפכו ברגע, לאחר שהסתבכו בתום לב וכעת מתמודדים עם ריביות של מאות אחוזים ומייצרים מעגל חוב שלא מאפשר לחייב להשתקם באמת מבלי לצאת להליך דרסטי יותר כמו פשיטת רגל" מסכם עו"ד סיידה

דן ליאורי:
Related Post