X

5 דרכים שיועץ עסקי יעזור לעסק שלך לצמוח

מי יכול לסייע לעסק שלכם לצמוח?

לפעמים, כדי שהעסק יתחיל לצמוח, צריכים לקחת עזרה מבחוץ. לא תמיד, העזרה היא דווקא כספית. פעמים רבות, עסק לא חייב לקחת הלוואות כדי להתפתח. עסק, יכול באמצעות תכנון נכון, לצמוח דווקא מהמשאבים הקיימים. לכן, לפעמים צריך בעל עסק, לקחת יועץ עסקי, שיכוון אותו. היועץ, עוזר לבעל העסק, להבין יותר טוב את העסק. את היכולות, את הפוטנציאל. כאשר עסק פועל בצורה נכונה, ומתאימה לייחודיות של העסק, הוא ימשוך לקוחות.

באילו 5 דרכים, יכול ייעוץ עסקי לסייע לעסק?

יועץ עסקי, יכול לסייע לעסק ב-5 דרכים עיקריות:

  1. מציאת הנקודה הייחודית של העסק

לכל עסק, יש נקודה ייחודית, המאפיינת את העסק הספציפי. למשל: קוסמטיקאית, המטפלת בשיטה ייחודית שפיתחה בעצמה. כאשר עסק בא לאתר לקוחות ולפרסם את עצמו. העסק, צריך להתמקד בנקודה המייחדת אותו. התמקדות בייחודיות של אחרים, תביא לקוחות למתחרים. כדי למצוא עם בעל העסק את הנקודה הייחודית, עובר היועץ העסקי עם בעל העסק, תהליך מסוים.

  • הגדרת קהל היעד המתאים לעסק-

מי קהל היעד של העסק? עסקים רבים, נופלים בגלל שלא הגדירו בצורה טובה את קהל היעד. צריך להבין, שקהל היעד, הוא לא בהכרח הקהל שגר פיזית סביב העסק. קהל היעד, הוא מי שצריך את שירותי העסק. קהל זה, לא תמיד נמצא פיזית בסביבת העסק. היועץ העסקי, צריך להגדיר עם בעל העסק, מי הקהל שצריך אותו. היועץ, יענה עם בעל העסק על השאלות: מהו הצורך עליו עונה העסק? לאיזה קהל יעד, עונה העסק על צורך זה?

  • הגדרת אפיקי הפרסום של העסק- אחרי שהגדרנו את קהל היעד של העסק, היועץ העסקי יבדוק אם בעל העסק: האם אפיקי הפרסום של העסק, פונים בדרכים הנכונות אל קהל היעד? פעמים רבות, מגלים שהעסק אמנם השקיע בפרסום, אך לא הגיע אל קהל היעד. והקהל שנחשף אל הפרסום, הוא קהל יעד אחר, שהעסק אינו עונה לצרכיו. כיצד מגיעים אל קהל היעד האמתי של העסק? מהם אפיקי הפרסום בהם מגיעים אל קהל היעד? על התשובות הללו, יענו ביחד היועץ העסקי, עם בעל העסק בפגישה משותפת.
  • מציאת הזדמנויות עסקיות מתאימות- פעמים רבות, יש במחזור השנתי של העסק, הזדמנויות מתאימות לפרסום ולצמיחה. חלק מההזדמנויות, הן כמובן החגים. היועץ העסקי, יעזור לבעל העסק לזהות הזדמנויות אלו, ולנצל אותם בצורה הטובה ביותר. היועץ, יסייע לבעל העסק, לצאת בפרסום מותאם ובפעולות מתאימות, על מנת להגדיל מכירות בהזדמנויות שנוצרו לו.
  • בניית תכנית עסקית לעסק- כאשר בונים בניין, מכין האדריכל, תכנית אדריכלית. כך, כאשר עסק רוצה לעבוד בצורה מקצועית וטובה כדי לצמוח, מומלץ לבעל העסק לשבת עם יועץ עסקי, שיכין אתו ביחד תכנית עסקית מפורטת. בתכנית- מפרטים את ייחודיות העסק, קהל היעד, הדרכים להגיע אל קהל היעד, ותכנית כיצד לנצל הזדמנויות עסקיות בצורה היעילה ביותר.
זהבה הופמן:
Related Post