X
    Categories: חברה

חיפה: הסופה חוזרת ומתחזקת!

מטה החירום של עיריית חיפה התכנס היום בראשותו של מנכ"ל העירייה איתן שטיאסני,  לישיבת תאום והיערכות בין יחידות העירייה הביצועיות לקראת מזג האוויר הסוער הצפוי לפקוד את חיפה משעות הלילה היום [ג'] ועד ליום חמישי. 

המטה נערך על פי תחזית מעודכנת של השירות המטאורולוגי, אשר צופה מחר [ד'] משקעים שיגיעו עד ל – 80 מ"מ, משבי רוח של 70 קמ"ש, ים סוער וגלים בגובה 6 מטרים. מזג האוויר הסוער צפוי לגרום להצפות, לקריסת עצים, רמזורים וקירות תומכים שנחלשו בסערות הקודמות ולנזקים כבדים בטיילות ובחופי הרחצה.   

מטה החירום עיריית חיפה
צילום ראובן כהן דוברות עיריית חיפה
 

יחידות המטה העירוניות אשר יתוגברו החל משעות הערב יועמדו בכוננות לפינוי סחף, טיפול בהצפות וחסימת כבישים ופינוי מכשולים כגון: עצים, עמודי תאורה ורמזורים. כמו כן, נערכים עובדי מחלקת הדרכים לטפל באופן מידי בבורות ומכשולים אחרים שעשויים להיווצר בכבישים ולסכן את הציבור.     

עיריית חיפה הציבה בכוננות צוותי שאיבה לניקוז מים ולמקרים של פריצת ביוב. כמו כן הועמדו בכוננות כלים מכניים הנדסיים לפינוי סחף ופתיחת צירי תנועה. סיירות הביטחון המתוגברות ע"י הפיקוח הכללי יסייעו בחסימת צירים ופינוי תושבים במידת הצורך.

מערכות ההתראה מפני עלייה במפלס המים שהותקנו במעבר "חלוצי התעשייה" נבדקו מבעוד מועד. בסמוך למעבר הוצבו "עגלות חץ" באמצעותן יחסמו הכניסות למעבר מיד עם הפעלת מערכות ההתראה. במקביל יקיימו עובדי עירייה סיורים שוטפים בכל המעברים התת קרקעיים על מנת למנוע כניסת כלי רכב והולכי רגל בעת הצפה.  

שירותי הרווחה בעיריית חיפה נערכו להעניק סיוע לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, קשישים ואנשים בעלי נכויות. בתוך כך נערכים שירותי הרווחה לפתיחה על פי הצורך של מרכזיי שהייה לתושבים במקרה של הצפת דירות מגורים. עובדי האגף מקיימים סיורים יזומים ברחובות העיר במטרה לאתר דרי רחוב ולשכנעם להתפנות לדירות מסתור זמניות של שירותי הרווחה. הסיורים ימשכו בכל שעות היום והלילה עד תום הסערה.

המוקד העירוני 106, יפעל במתכונת חירום, יקלוט את פניות התושבים ויעבירן לטיפול צוותי החירום. במקביל להיערכות העירונית, מומלץ לתושבים להיערך בביתם ולהכין אמצעי תאורת חירום למקרה של הפסקת חשמל, להטעין את הטלפונים הניידים, לנקות מרזבים, לחזק ולקבע חפצים שעלולים להתנתק מרוח חזקה כגון: דוודים, קולטים, אנטנות, אדניות ועציצים. כ

מו כן פונה העירייה לנהגים בבקשה לנהוג בזהירות ולהימנע מנסיעות מיותרות, ולדווח למוקד העירוני על המצאות דרי רחוב או כל אדם אחר שעשוי להזדקק לסיוע. 

זהבה הופמן:
Related Post