X

תלמידי תיכון מק.ים ומשפרעם לומדים יחד רפואה ברמב"ם

כחמישים מ​תלמידי מגמת הרפואה של תיכון שפרעם ותיכון רבין בקרית ים נפגשו  בכנס שנערך בקריה הרפואית רמב"ם, והוקדש לנושאי  המדע, הטכנולוגיה והרפואה. הכנס, אשר התקיים במסגרת פרויקט לימודי הרפואה של רמב"ם בשת"פ עם מספר בתי ספר באזור חיפה והצפון, שימש גם כהזדמנות לקירוב לבבות בין תלמידים המגיעים מהמגזר היהודי והערבי.

את האירוע פתח ד"ר אבי ויסמן, סגן מנהל רמב"ם, אשר הדגיש בדבריו את חשיבות קידום נושאי המדע והרפואה בקרב הדור הצעיר ואת התרומה הגדולה שיש לתוכנית הזו עבורם. באירוע לקחו חלק גם מר אמין ענבתאווי, ראש עיריית שפרעם, גלית לוי-גרינברג, מנהלת אגף החינוך בקרית ים, ומכובדים נוספים, נציגי העיריות, בתי הספר ונציגי הנהלת רמב"ם.

במהלך הכינוס, הציגו תלמידי התיכונים את עבודות המחקר שלהם, אותן גיבשו במסגרת פרויקט לימודי הרפואה של רמב"ם. המחקרים השונים גובשו במהלך תהליך אשר נמשך לאורך שנת הלימודים ואפשר לתלמידים להיחשף לסוגיות רפואיות שונות ולכלים שיסייעו להם להבין אותן באמצעות מחקר המלווה על ידי רופאים בכירים וסטודנטים לרפואה בטכניון.

לצד הצגת עבודות מחקר נבחרות על ידי נציגי התלמידים משני בתי הספר, האזינו המשתתפים להרצאות מקצועיות שונות בתחומי הרפואה ונהנו מהופעתם של נגנים אשר ריגשו את הצופים.

פרויקט לימודי הרפואה של רמב"ם, לתלמידי תיכון וחטה"ב, פועל כבר כמה שנים, ומרחיב את פעילותו משנה לשנה. נכון להיום, רמב"ם מפעיל את התכנית בשישה בתי ספר באזור חיפה והצפון, כאשר על חניכי הפרויקט נמנים תלמידים מכל המגזרים. במסגרת הפרויקט זוכים התלמידים להיחשף לתכנים וסדנאות מעשיות במחלקות רמב"ם, כגון תרומת איברים, קוד אתי, איידס, כמו גם בפעילות ענפה בתחום המחקרי. לפרויקט שותפים אגף החינוך בעיריית חיפה, משרד החינוך והפקולטה לרפואה בטכניון. את הפרויקט מרכזים ברמב"ם קובי שיר-מוסקוביץ ושלומית קציר.

מלבד ההעשרה בתחום המדע והרפואה, במהלך שלוש שנות לימודיהם של התלמידים הלוקחים חלק בפרויקט, נרקמו קשרים אישים ותלמידי בתי הספר קיימו פעילויות משותפות וביקורי גומלין בערים השונות. אחת הפעילויות המרגשות יותר, המתקיימות במסגרת הפרויקט, היא פעילות התנדבותית שמקיימים תלמידי בית הספר בשפרעם במהלך ימי שישי במחלקות האשפוז השונות, במטרה להנעים את זמנם של מטופלים קשישים הנמצאים בבית החולים. השנה התרחבה פעילות זו, אשר זכתה לשם "תוכנית הזה"ב", למחלקות נוספות והיא זוכה לתהודה גדולה בקרב הצוות המטפל והמאושפזים.

בתמונה: מר אמין ענבתאווי, ראש עיריית שפרעם, גלית לוי-גרינברג, מנהלת אגף החינוך בקרית ים, ד"ר אבי וייסמן, סגן מנהל רמב"ם, קובי שיר מוסקוביץ ושלומית קציר, מרכזי התוכנית ברמב"ם, מנהלי בתי הספר ונציגי העיריות.

בתמונה: מיאר מחסיין, נציגת תיכון שפרעם מציגה את עבודת המחקר בנושא "אי ספיקת לב שמאלית".

צילום: פיוטר פליטר.  

 

 

 

זהבה הופמן:
Related Post