X

בית הדין המשמעתי הרשיע את השופטת שניהלה התכתבות עם התובע

במסגרת דיון אשר נערך היום בפני הרכב בית הדין המשמעתי, בראשות הנשיא בדימוס השופט אשר גרוניס, שופט בית המשפט העליון ניל הנדל וסגנית נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת השופטת אסתר הלמן, בעניינה של השופטת רונית פוזננסקי-כץ, מבית המשפט השלום בתל אביב, התיר הרכב בית הדין לפרסם את הדברים הבאים:

השופטת רונית פוזננסקי -כץ הורשעה על פי הודאתה, על ידי בית הדין המשמעתי לשופטים, במסגרת הסדר, בעבירת משמעת של התנהגות באופן שאינו הולם את מעמדו של שופט בישראל, עבירת משמעת לפי סעיף 18 (א) (2) לחוק בתי המשפט ובהפרה של כללי האתיקה לשופטים שנקבעו לפי סעיף 18 (א) (5) לחוק בתי המשפט יחד עם כללים 7 (א) ו-12 (א) לכללי האתיקה לשופטים.

על פי העובדות בהן הודתה השופטת, היא ונציג התביעה בהליך שהתנהל בפניה, ניהלו התכתבויות שונות לגבי ההליך, התכתבויות שלא ראוי היה לקיימן בין נציג התביעה לבין השופטת שדנה בהליך.

ההרשעה באה בעקבות הסדר שהביא לתיקונים מסוימים בקובלנה המקורית שהוגשה לבית הדין על ידי שרת המשפטים. ההסדר לא התייחס לעונש מוסכם.

כזכור, צנשיאת בית המשפט העליון ושרת המשפטים הגישו בקשת בירור דחופה לנציב התלונות על שופטים, בעקבות הידיעה שפורסמה בחדשות ערוץ 10 על מסרונים שהוחלפו לכאורה בין שופטת ביהמ”ש השלום בתא פוזננסקי כץ ובין עו”ד ערן שחם שביט המייצג את הרשות לני”ע.

השופטת פוזננסקי כץ הודיעה אז  לנשיא בית המשפט השלום בתל אביב, השופט אביחי דורון, כי היא מבקשת להשתחרר מניהול התיקים הנוגעים לפרשה המכונה תיק 4000.

בעניין גזר הדין, השמיעו הצדדים את טיעוניהם בפני הרכב בית הדין. גזר הדין יינתן במועד אחר.

יובל פלג: עיתונאי, עורך ומרצה לתקשורת
Related Post