X

תביעה נגד ביטוח לאומי: החליף גלגל במחפרון ולקה בהתקף לב

זה קורה כמעט לכל נהג, הצורך להחליף גלגל בגלל תקר ( פנצ'ר). אבל כשזה מתרחש ביום חם בשטח פתוח והמשימה היא להחליף גלגל בחפרון, העבודה  קשה במיוחד. זה מה שקרה לתושב הצפון שבעקבות האירוע לקה בהתקף לב.

לאחר שפנייתו למוסד לביטוח לאומי להכיר באירוע כ"תאונת עבודה" נדחתה בטענה שהאירוע לא התרחש "עקב ותוך כדי עבודה",  פנה האיש באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה, מומחה לביטוח לאומי ונזקי גוף בתביעה לבית הדין לעבודה בחיפה.

בתביעה נטען כי הנהג עובד במשך שנים כעצמאי בהפעלת מחפרון ומבצע  עבודות עפר, חפירות, תעלות יישורי שטח, חציבות, והעמסות באמצעות המחפרון. לדבריו, עבודתו אינה דורש הפעלת כוח פיזי.

עו"ד סאמי אבו ורדה

באחד מימי הקיץ הלוהטים בשנת 2018, הוא עבד בקרקע חקלאית ובשעת צהרים הרגיש כי יש תקר בגלגל. הוא ירד מהקבינה והבחין בפנצ'ר  שאירע עקב מוט ברזל שנתקע בתוך הגלגל הימני האחורי של המחפרון. לאחר שניסה למשוך את המוט מהגלגל בעזרת כלי מיוחד ולא הצליח. הוא נאלץ לפרק את הגלגל. פעולה שנמשכה כשעה ביום חם במיוחד.

"פירוק הגלגל שכלל שחרור 10 ברגים באמצעות צלב, הפעלת כוח אדיר ומאמץ חריג להוציא את המוט התקוע, ולאחר מכן דחיפת הגומי(לצורך סתימת התקר) לתוך החור שנוצר בגלגל, והרכבת הגלגל מחדש, הצריכו כוח פיזי רב, וחריג במיוחד !!" נכתב בתביעה.

כשסיים את התיקון המשיך בעבודתו ואז " החל להרגיש כאב ולחצים בחזה, חולשה, זיעה מרובה, נימולים בידיים וטשטוש בראייה". למזלו נכח במקום בעל הקרקע שהוביל אותו מיד למרכז רפואי סמוך ומשם הועבר לבית חולים , עבר צינתור באותו יום ונשאר לאשפוז בטיפול נמרץ.

לדברי עו"ד סאמי אבו ורדה מדובר במקרה שהוא "תאונת עבודה" ולכן על המוסד לביטוח לאומי להכיר באירוע כ"פגיעה בעבודה".

עדי ישראלי:
Related Post