X

ראש עיריית שנחאי ביקר בחיפה

בין חברי המשלחת שהגיעה לחיפה כחלק משיתוף הפעולה בין חיפה לשנחאי, מ"מ שגריר סין בישראל, מזכ"ל עיריית שנחאי, מנכ"ל משרד החוץ בעיריית שנחאי, מנכ"ל מועצת העיר שנחאי, מנכ"ל התכנון העירוני של שנחאי ומנכ"ל חברת SIPG המפעילה את נמל שנחאי ואשר עתידה להפעיל גם את נמל המפרץ החדש
ביקור המשלחת בחיפה מתקיים במסגרת שיתוף הפעולה בין חיפה לשנחאי העיר הגדולה בעולם ולציון 25 שנים לחתימת ברית ערים תאומות בין שתי הערים.

חברי המשלחת פתחו את ביקורם בחיפה בקבלת פנים חגיגית שהתקיימה באולם מועצת עיריית חיפה בה השתתפו בין היתר נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא ונציגי לשכות המסחר והארגונים הכלכליים בחיפה.

ראש עיריית שנחאי יינג יונג: "הגענו לחיפה לציין 25 שנים לחתימת ברית הערים עם חיפה. ברית הבאה לידי ביטוי  בשיתוף פעולה המתקיים בין הערים בשורה ארוכה של תחומים אשר יעמיקו אף יותר עם תחילת הפעלתו של נמל המפרץ ע"י חברת GIPS המפעילה את נמל שנחאי שהוא הנמל הגדול בעולם".

ראש העיר חיפה יונה יהב: "בביקור של ראש עיריית שנחאי אנו מציינים 25 שנים חשובות של קשרים הבאים לידי ביטוי בשורה ארוכה של פרויקטים בתחומים רבים ובתוכם שיתופי פעולה בתחומי המסחר, הכלכלה, ההי טק מדעי החיים התיירות והמדע.

ברית הערים התאומות בין חיפה לשנחאי העיר הגדולה בעולם בה מתגוררים כיום כ – 21 מיליון תושבים נחתם חודשים ספורים לאחר כינון היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות לפני 25 שנים ומאז חתמה חיפה על 3 בריתות נוספות עם ערים מובילות בסין.

במסגרת ברית הערים מקיימות חיפה ועריה התאומות שיתופי פעולה רבים בתחומי המסחר והכלכלה, התיירות והמדע, במסגרת זו מתקיים בחיפה מדי שנה כנס יזמות סין ישראל הגדול מסוגו בישראל אליו מגיעים מדי שנה לחיפה עשרות משקיעים, בכירים ומקבלי החלטות בתאגידים עסקיים ואנשי ממשל מסין ומקדמים השקעות ושיתופי פעולה עם חברות סטארט-אפ בעיר.

בין הפרויקטים המשותפים הנוספים שהוקמו במסגרת הקשרים של חיפה עם סין: "מנהרות הכרמל", שנחפרו ובוצעו באמצעות חברה מסין, וכן פרויקט "נמל המפרץ" החדש, אותו תפעיל כאמור חברת SIPG המפעילה כיום את נמל שנחאי שבסין.  תוצר נוסף של יחסיהן הקרובים של חיפה וסין הוא מכון המחקר הטכנולוגי החדש, אותו מקים בימים אלה הטכניון במחוז גואנדונג שבסין בראשו יעמוד חתן פרס הנובל בכימיה, הפרופ' אהרון צ'חנובר. הקמת המכון באה בעקבות תרומה חסרת תקדים של קרן השקעות סינית לטכניון בסך של 130 מיליון דולר, ונחשבת לאחת הגבוהות ביותר בהיסטוריה של ההשכלה הגבוהה בישראל.

צילומים: ראובן כהן דוברות עיריית חיפה

זהבה הופמן:
Related Post