X

מה מגיע לילדים חולי פסוריאזיס בחופש הגדול?

סל הבריאות לחולי פסוריאזיס, כולל בין היתר מימון שהייה בים המלח לצורך טיפול בחשיפה לשמש לתקופה רצופה של בין 10 ימים ועד חודש בשנה. לטיפול זה זכאים גם ילדים ובני נוער המתמודדים עם המחלה. במיוחד עבורם יזמה אגודת הפסוריאזיס הישראלית, שהייה משותפת במסגרת קייטנת ריפוי והעצמה בחופש הגדול, המאפשרת לילדים ובני נוער מגיל 8 עד 18 לקבל את הטיפול בים המלח בתנאי בית מלון עם פנסיון מלא, מבלי שהוריהם יאלצו להפסיד ימי עבודה כדי לנסוע איתם.

הורים רבים אינם יודעים מה מגיע לילדים חולי פסוריאזיס מקופת החולים ולא מנצלים את הזכאות שלהם בסל הבריאות. על מנת לממש את זכאותם על ההורים לבקש מרופא העור הפנייה לטיפול בים המלח עבור הילד החולה ולפנות לאגודת הפסוריאזיס לצורך הרשמה.

במהלך תקופת הקייטנה שתימשך כשבועיים וחצי, ישהו הילדים בבית מלון עם פנסיון מלא, ישתתפו בפעילויות חברתיות המותאמות לגילם ויחשפו לשמש בהדרגה בהשגחת רופא הקייטנה המגיע בהתנדבות.

מחלת הפסוריאזיס מופיעה אצל כ – 3% מקרב האוכלוסייה, הכוללת גם ילדים ומתבטאת בנגעים של קשקשת על פני הגוף. המיקום האופייני הוא במרפקים, בברכיים ובעור הקרקפת. בשל המאפיינים החיצוניים של מחלת הפסוריאזיס, נאלצים רבים מהילדים להתמודד עם אפליה ונידוי חברתי שכן למחלה נקשרה סטיגמה לא נכונה שמדובר במחלה מדבקת.

הפעילות בקייטנה תכלול גם מפגשי העצמה וחיזוק הרוח. המפגשים יערכו בהנחיית מדריכים מתנדבים המתמודדים בעצמם עם מחלת הפסוריאזיס ועם הסוגיות בדימוי הגוף הנלוות למחלה.

מסתבר כי בזכות הפעילות הזו, הופכת ההשתתפות בקייטנה לתהליך חברתי חשוב, בעקבותיו כל הילדים שמגיעים לקייטנה חוזרים הביתה בריאים יותר פיזית ונפשית, כך שהקייטנה מעבר להיותה תקופת ריפוי היא גם פלטפורמה משמעותית להעלאת הביטחון העצמי של הילדים.

החשיפה לקרינה העל סגולה בים המלח, במקום הנמוך ביותר בעולם מהווה טיפול למחלת הפסוריאזיס ויוצרת הטבה ניכרת. מיקומו הנמוך של ים המלח מאפשר בעצם את סינון רוב קרני השמש הגורמות לכווית כך שהחולה נחשף בעיקר לקרניים המאפשרות טיפול אקלימי טבעי לנגעים בעור.

הקייטנה נפתחת ביולי 2018, ומופעלת על ידי צוות רפואי – מקצועי הפועל בהתנדבות מדי שנה על שם חיותה רומם ז"ל. לקייטנה אישור ממשרד החינוך וביטוח ויכולים להשתתף בה ילדים ובני נוער מכל רחבי הארץ, חברי כל קופות החולים, מגיל 8 ועד 18 אשר קיבלו הפנייה מרופא עור. להרשמה יש לפנות עוד היום למוקד הטלפוני של אגודת הפסוריאזיס המאויש 24 שעות ביממה שמספרו 03-6247611 או 6247*

אגודת הפסוריאזיס הישראלית מובילה את חוד החנית לשיפור איכות החיים של חולי הפסוריאזיס ואחראית על ייצוג החולים בקרב קובעי המדיניות בישראל. האגודה פועלת למען רווחת חבריה החולים ומספקת מגוון רחב ומתחדש של שירותים בריאותיים מקצועיים, חברתיים, תרבותיים וכלכליים. האגודה קוראת לחולי פסוריאזיס לא להתמודד לבד ולהצטרף לחברות באגודה כמו גם לפנות אליה אם נתקלו באפליה במסגרות שונות או בבירוקרטיה מול הרשויות למוקד המאויש 24 שעות ביממה בטלפון שמספרו 03-6247611 וכן לשמור על קשר בפייסבוק ולבקר גם באתר האינטרנט.

 

זהבה הופמן:
Related Post