X

קרית ים: אוגדני "תיעוד סיפורי הנופלים"

השנה תיעדו התלמידים את סיפוריהם של שישה חללים נוספים מבני העיר – ויקטור ישראל,רפאל בן עמי, שי קושניר, בר רהב ורונן סופר זכרם לברכה.

המיזם מתקיים בבית הספר "רודמן" זו השנה האחת עשרה ברציפות ובמסגרתו מתעדים ומנציחים תלמידי בית הספר את סיפור חייהם של בוגרי בית הספר ושל תושבי העיר קריית ים אשר נפלו במערכות ישראל ובפעולות האיבה.

מוטי ויגדרהויז, מורה בית הספר אשר יזם את הפרויקט ומלווה אותו מאז הקמתו סיפר לראש העיר כי החוויה שעוברים התלמידים היא חוויה מדהימה וכך גם המסירות שלהם כלפי הפרויקט והמשפחות השכולות.

התלמידים עצמם סיפרו לראש העיר על החוויה העוצמתית שעברו במהלך המפגשים עם המשפחות ואת התהליך האישי שעברו.

ראש העיר בפגישה עם התלמידים שהשתתפו במיזם

 במהלך השנים מאז פועל המיזם תועדו סיפורי החיים של עשרות חללים מבני העיר וזאת באמצעות   מפגשים שקיימו התלמידים  עם בני המשפחות השכולות, חבריהם של הנופלים ותושבי העיר שהכירו אותם.

ראש העיר דוד אבן צור אשר קיבל לידיו את האוגדנים בהתרגשות ציין כי זהו מפעל ההנצחה הקהילתי המרגש ביותר המתקיים בעיר וכי הוא מסמל יותר מכל דבר אחר את הערבות ההדדית של כל תושבי העיר מדור לדור. "אשרי העיר שאלה הם בניה ואלה הם תלמידיה" אמר אבן צור לתלמידים בהתרגשות

בתחילת השבוע יימסרו האוגדנים לידי בני משפחותיהם של החללים בטקס מיוחד אשר יתקיים בבית יד לבנים שבקריה.

לפני שנה הוזמנו התלמידים להגיש את האוגדנים גם לנשיא המדינה רובי רבלין וראש העיר הבטיל לפעול על מנת שגם השנה יפגוש הנשיא את התלמידים. אבן צור אף העניק למנהלת בית הספר תעודת הוקרה מיוחדת על המיזם שנוסד בבית הספר ומאז אף הועתק בהמלצת משרד החינוך לבתי ספר נוספים בארץ.

זהבה הופמן:
Related Post