X

צפת : 11,144 ילדים במערכת החינוך, תקציב שיא 80 מיליון שקלים

בעיריית צפת השלימו את ההערכות לפתיחת שנת הלימודים. השנה, יפתחו את שנת הלימודים בצפת 11,144 ילדים בבתי הספר וגני הילדים. מדובר במספר שיא בתולדות העיר צפת, כאשר 790 מתוכם יצעדו בפעם הראשונה לעבר בתי הספר ויעלו לכיתה א'.
התלמידים ילמדו ב 105 גני ילדים במספר נרחב של מסגרות (מ"מ + ממ"ד + מוכש"ר + חנ"מ), ו-41 בתי ספר, תלמודי תורה וסמינרים.  כמו כן, ראש עיריית צפת ויו"ר אגף החינוך שוקי אוחנה החליט על הגדלת ההשקעה במערכת החינוך. בשל כך תקציב אגף החינוך יעמוד השנה על מספר שיא של 80 מיליון ₪ ועל כך יתווספו סכומים משמעותיים של תקציבי בינוי ופיתוח. השנה מערכת החינוך בצפת מתחדשת גם ב-2 מחלקות חדשות: מדובר ביחידה לקידום מצוינות בחינוך והמחלקה לילדים ונוער בסיכוי וזאת במטרה לשפר את ההישגים של ילדי העיר ובמקביל לא לפספס אף ילד, לאתר את הילדים והנוער בסיכון ולהעניק להם סיכוי אמיתי להצליח. במהלך החודשים האחרונים בוצעו עבודות נרחבות לשיפוץ ושדרוג מוסדות החינוך על מנת ליצור סביבת לימודים מזמינה וחיובית לילדי העיר.
ראש העיר צפת בסיור הערכות לפתיחת שנת הלימודים צילומים עיריית צפת
ילדי העיר ייהנו השנה ממגוון רחב של תכניות חינוכיות מגוונות בניהם: תכנית עזריאלי, תכנית רבדים, קדם עתידים, מרום, פרחי צפת לרפואה, פרחי צפת למשפטים, חוג לכל ילד, מחשב לכל ילד, בשביל המשפחה, מיתוג בתי ספר, צל"ש (שחמט), סל תרבות, אקדמיה לנוער, ניצנים, סייבר, רובוטיקה, תכנית ינקות, התכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון, התכנית הלאומית למצוינות. כמו כן, תכנית ניצנים תפעל ב 135 מוסדות חינוך ברחבי העיר צפת- מספר חסר תקדים של למעלה מ 92% ממוסדות החינוך בעיר.
במרכז פסגה המתחדש בצפת יתקיימו למעלה מ 100 השתלמויות מרכזיות לצוותי החינוך בצפת ופעילות חוג לכל ילד תתקיים ב 23 בתי ספר בעיר. כמו כן, סל התרבות העירוני שהורחב אשתקד ב 40% ימשיך לפעול בצורה נרחבת ולהעניק לילדי העיר פעילויות תרבות והעשרה. בהמשך לפעילות ראש העיר מול גורמים במשרד החינוך ולאור הגידול במספר התלמידים בעיר תחל השנה בנייה של 60 כיתות חדשות לבתי הספר בעיר וכן הקמת של 35 גני ילדים וזאת מתוך הערכות לשנים הקרובות ולעלייה הצפויה במספר הילדים בצפת. כמו כן , ראש העיר פועל לגייס את הסכומים הנדרשים להמשך שיפוץ והצטיידות, תקציבים שקוצצו משמעותית בכל הארץ על ידי משרדי הממשלה.
לרגל פתיחת שנת הלימודים וכאות הערכה לפעילות מערכת החינוך בעיר,  ב 1.9 , היום בו נפתחת שנת הלימודים, אורנה שימחון- מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך תסייר יחד עם ראש בעיר במוסדות החינוך
ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציין: "לאחר חודשים של היערכות מדוקדקת, העיר צפת ערוכה לפתיחת שנת הלימודים. ברצוני לברך את 11,144 ילדי צפת ואת הצוותים החינוכיים בשנת לימודים פורייה ומוצלחת, שנה של התחדשות והשגיות, פריחה והצלחה".
עדי ישראלי:
Related Post