X

צפת: פסטיבל הכליזמרים בערוץ 13

הקיץ היו אמורים בצפת לציין את השנה ה 33 לפסטיבל הכליזמרים המסורתי ושנתו השניה של פסטיבל הלאדינו והפיכתו למסורת אך כאמור עידן הקורונה הציב מגבלות כבירות לכך והיו שחששו כי המסורת רבת השנים וההיסטוריה תיעצר.

במיזם מקורי ומיוחד קידם ראש עיריית צפת שוקי אוחנה מול ערוץ רשת 13 פרויקט משולב לשידורי הפסטיבלים באוריינטציה טלוויזיונית עם מיטב האמנים, המקומות המיוחדים בבירת הגליל, הסמטאות, האווירה וכמובן- הצלילים שהישראלים הכי אוהבים: מוסיקת נשמה יהודית ברוח הלאדינו והכליזמרים.
בימים אלו ברחבי העיר צפת מופקים הצילומים שישודרו כאמור בערוץ 13 בשני משדרים חגיגיים ומיוחדים. את המשדר ינחה ויוביל מי שהפך לפרזנטור של העיר צפת והפנים של מוסיקת הלאדינו בארץ- גיא זוארץ, הנחשב לשם החם בעולם הטלוויזיה. בין האמנים שיופיעו: שלומי שבת, דקלה, מוש בן ארי, אברהם טל, קרולינה, שולי רנד והפתעות רבות נוספות.

כליזרמרים 2019. אלפים ברחובות השנה- רבבות מול המרקע

בעיריית צפת מציינים כי מטרת הפקת המשדר הינה המשך המסורת המוסיקאלית גם בשנה מאתגרת שכזו, להגיע לעוד ועוד קהלים באמצעות מוצר טלוויזיוני איכותי ולמשוך אותם להגיע לעיר צפת בתקופת הפסטיבלים בפרט ולבקר בעיר בכלל. לצד השידור הטלוויזיוני שיתקיים בתאריכים 3.10 ו- 10.10, יוקרנו בעמוד הפייסבוק של עיריית צפת הפקות מקור מיוחדות של מופעי כליזמרים בהובלת נגן הקלרינט חנן בר סלע, שיהווה מעין פרומו לשידור המיוחד בערוץ 13. ראוי לציין כי בחודש יולי קיימו בצפת גם את פסטיבל כיתות אמן כלייזמרים ובכך הצליחו לשמר את המוסיקה והמסורת.

לדברי ראש העיר שוקי אוחנה: "האירוע הטלוויזיוני יאפשר לנו להציג את העיר צפת, מוסיקת הלאדינו והכליזמרים לציבור הרחב ולמשוך עוד ועוד נופשים ומבקרים לבירת הגליל. מדובר במסורת רבת שנים שאיש איינו חפץ בעצירתה וגם בשנה מאתגרת שכזו, הצלחנו ליצור התאמות להמשך המסורת. הפרויקט המיוחד יאפשר הנגשה של המוסיקה המדהימה הזו לכלל עם ישראל, יאפשר לציבור הרחב להתרשם מצפת ויעניק תוכן איכותי ומעניין לעם ישראל בתקופה לא פשוטה זו. אני מזמין את עם ישראל לצפות במשדרים המיוחדים, להתרשם מהעיר שאין עוד כמוה בעולם ולאחר הסגר להגיע לצפת ולחוות את העיר המדהימה שלנו".

עדי ישראלי:
Related Post