X

הרמטכ"ל:" כדי לנצח את הקורונה צריך אכיפה, הרתעה ומנהיגות"

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, אירחה אמש במרכז לניהול משברים של העירייה את הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי.
הרמטכ"ל, שנולד בחיפה וגם כיום מתגורר באזור, הגיע מלווה באלוף פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין. ראש אגף הביטחון בעירייה, יאיר זילברמן, סקר בפניו את היערכות העיר לחירום תוך התייחבות למספר תרחישים ובהם מתקפת טילים על העיר.

הרמטכ"ל כוכבי:" חיפה צריכה להיות בעדיפות גבוהה מבחינת היערכות לחירום. אני מתרשם מהארגון של העירייה לחירום. יישר כוח. ניתן עדיפות הגנתית לחיפה בעת חירום בגלל האטרקטיביות שלה בעיניי האוייב והקרבה למפעלים במפרץ."

צילומים: ראובן כהן,
דוברות עיריית חיפה


אלוף גורדין הוסיף:" חיפה היא דוגמא ומופת להיערכות והתמודדות בשעת חירום ושיתוף הפעולה בין פיקוד העורף לעירייה ראוי לשבח. זו עיר מעורבת ולכן הטיפול, למשל בנושא הקורונה, שונה משכונה לשכונה. "
ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם:" "אני מודה לך הרמטכ"ל על הביקור בחיפה. יש לא מעט תרחישים מטרידים, בין היתר נושא מפרץ חיפה. אני פועלת במלוא המרץ לסילוק החומרים המסוכנים מהאזור. אני רואה צורך בהול לטפל בסוגיית פינוי תושבים משכונות כלואות בהן יש יציאה וכניסה אחת בלבד לשכונה. יש לנו כמה שכונות כאלה ואנחנו חייבים לתת מענה לבעיה הזו."

בסוגיית השכונות הכלואות הבטיח רב אלוף כוכבי לראש העיר כי הוא יפעל לסייע בגיבוש פתרון.
הרמטכ"ל גם קיבל סקירה על היערכות העיר לסגר וההתמודדות עם הקורונה ואמר כי בעת הזו יש צורך באכיפה, הרתעה ומנהיגות כדי לנצח את הנגיף. בסיום ביקורו, ביקש הרמטכ"ל מראש העיר וצוותה לעודד את בני הנוער החיפאים להתגייס לשירות קרבי

עדי ישראלי:
Related Post