X

ספר: אחכה לך במוזיאון מאת אן יאנגסון

מותה של חברה קרובה מביא את טינה הופגוד לכתוב אל פרופסור גלוב, חוקר ששנים רבות קודם לכן הקדיש לה ולחברותיה ספר שעוסק באנשי הביצות. המכתב ממוען למוזיאון סילקבורג בדנמרק, שם מוצגים שרידיו של האיש מטולון, גופת כבול של אדם שחי במאה הרביעית לפני הספירה. אך החוקר מת מזמן, והמכתב מגיע לידיו של אנדרס לארסן, אוצר המוזיאון, אשר בהיעדר כתובת דוא"ל לשגר אליה תשובה תכליתית קצרה משיב לטינה במכתב משלו. חליפת המכתבים בין שני האנשים הבודדים הללו תצמיח ידידות אמיצה, ואף מעבר לכך.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

אחכה לך במוזיאון מביא סיפור מרגש על אהבה מאוחרת והזדמנות שנייה. אן יאנגסון מצליחה לגעת בתובנות עמוקות על החיים, על האהבה ועל ההפתעות שהם מזמנים לנו.

אן יאנגסון עבדה במשך שנים רבות בתפקידים בכירים בתעשיית הרכב. למעשה, היא הייתה האישה הראשונה באנגליה שהחזיקה בתפקיד מהנדסת ראשית ובתפקידים בכירים נוספים  בתעשיית הרכב השמרנית באנגליה.

לאחר שיצאה לגמלאות החליטה להגשים את חלומה – היא הייתה בת 67 כאשר החלה ללמוד כתיבה יוצרת באוקספורד. אחד המנחים שלה קרא סיפור קצר שכתבה במהלך תרגיל והפציר בה להפוך אותו לספר. את כתב היד של ספר הביכורים שלה "אחכה לך במוזיאון" היא הגישה להוצאה לאור בבריטניה והוא נרכש לאחר 48 שעות בלבד, כעת הוא עתיד להתפרסם בלמעלה מ-12 שפות ברחבי העולם.

בימים אלו אן יאנגסון גרה באוקספורדשייר, שם היא שוקדת על דוקטורט בכתיבה יוצרת. היא מועמדת ברשימה הקצרה לפרס קוסטה היוקרתי וכבר עמלה על ספרה השני.

***

"רומן עדין ומעורר למחשבה על תשוקות, חרטות, אהבה וצער שנקברו עמוק… רומן הביכורים של יאנגסון מציע תקווה לשינוי, בזכות ההעמקה הרגישה שלו בשאלה מהם חיים בעלי ערך." – The Guardian

"רומן ייחודי על גילוי עצמי והזדמנות שנייה." – The Observer

"מחמם לב, מדויק ומכשף… רומן שכולו עונג צרוף." – אנני בארוז, מועדון גרנזי לספרות ופאי קליפות תפודים

"חכמה, רגש ואהבה צפונים בדפי הרומן החד-פעמי הזה." – Sunday Express

248 עמ' | 98 ₪

דן ליאורי:
Related Post