X

נשיא המדינה העניק אותות לפעילים המצטיינים במאבק בלימות כלפי נשים

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ערך אירוע לציון המאבק באלימות כלפי נשים, בשיתוף המשרד לשוויון חברתי ובראשות השרה גילה גמליאל. האירוע התקיים היום, כ"ט בטבת, 3 בינואר, בבית הנשיא.

באירוע העניקה השרה גמליאל אותות למצטיינים במאבק זה בהם: רונית סולומון אברה, עובדת סוציאלית במרכז למניעת אלימות במשפחה; יהודית זיכלין סידיקמן מנכ"לית עמותת "אל הלב", עמותה המפעילה מגוון תכניות חינוכיות של הגנה עצמית ואומנויות לחימה מעצימות, המקנות כלים להעלאת הביטחון; וכן למטה המאבק בסחר בנשים ובזנות. עוד השתתפו באירוע חברת הכנסת פנינה תמנו שטה, מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי אבי כהן וראש הרשות לקידום מעמד האישה אוה מדז'יבוז'.

בדבריו התייחס הנשיא לסרטון שהוקרן באירוע ובו סיפורן של 26 הנשים שנרצחו בשנת 2018 בישראל ואמר: "אנחנו מביטים בתמונות של הנשים הללו ואנחנו יודעים דבר אחד בוודאות: אנחנו חייבים לעשות הכול כדי שאף אישה לא תרצח שוב. יש לנו חוב מוסרי ל-26 הנשים שנרצחו השנה בישראל ושראינו עכשיו את פניהן בסרטון, להוריהן, לילדיהן ולאחיותיהן. ויש לנו חוב מוסרי לנכדותינו, לבנות שלנו, לאחיותינו, לשכנות שלנו ולקולגות שלנו, לבנות הזוג שלנו ולנו, לנו הגברים, לנו החברה הישראלית."

"רצח לא מתרחש ברגע, קודמת לו אלימות ממושכת וקשה, לא רק פיסית", הוסיף הנשיא וציין שעל פי ההערכות חיות בישראל כמאתיים אלף נשים מוכות: "עלינו לתמוך בהן, להפציר בהן שישמיעו את קולן. עלינו להקשיב להן, ליצור מרחב בטוח שבו כל אישה סובלת, נזקקת תוכל לקבל מענה ראוי ומכבד. כי מענה הולם עשוי להציל חיים."

הנשיא התייחס למחאה האחרונה נגד אלימות כלפי נשים, בה לקחה חלק גם נחמה והוגדרה על ידי המוחים כשעת חירום, ואמר: "זו אכן שעת חירום לאומית, כי כשנשים מרגישות לא בטוחות ללכת ברחוב, אף אחד מאתנו לא יכול להרגיש בטוח. כשנשים נתונות לאלימות מילולית, חיות תחת אלימות כלכלית, גם אם אנחנו לא רואים, אף אחד מאתנו לא יכול להרגיש בטוח. כשנשים מוכות, כשנשים מותקפות מינית, ובטח ובטח כשנשים נרצחות – אף אחד, אף אחד מאתנו, לא יכול להרגיש בטוח. אלימות נגד נשים, רצח נשים, אינם בעיות של נשים. אלימות נגד נשים היא בעיה לאומית ועלינו לעשות הכול כדי למנוע אותה, להילחם בה, לחשוף אותה ולדכא אותה. היא חייבת להיות מאבק של כולנו, חוצה מגדרים, חוצה מחנות ושבטים. לקראת הבחירות אולי כדאי לדרוש מנציגי המפלגות, כל המפלגות, לשים את מיגור האלימות במשפחה, מיגור האלימות נגד נשים, גבוה בסדר העדיפויות הלאומי שלהם. ולא רק כמס שפתיים, אלא כתכנית עבודה של ממש." הנשיא סיים את דבריו בתודה לזוכים על עשייתם הברוכה.

מדברי השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל: "יש לנו אפס סובלנות לאלימות נגד נשים, אנחנו פועלות בכל דרך למיגור התופעה. אות ההוקרה הוא ביטוי נוסף לכך, חברה בריאה צריכה לעודד את הלוחמות והלוחמים למיגור האלימות נגד נשים ולהוקירם והוא אשר אנחנו מבקשות לעשות."

בתמונה מימין לשמאל: עורך דין אורי קידר והרב לוי לאור נציגי המטה למאבק וסחר בזנות, רונית סולומון אברה עובדת סוציאלית במרכז למניעת אלימות במשפחה, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, השרה גילה גמליאל, יהודית זיכלין סידיקמן מנכ"לית עמותת "אל הלב", עו"ד ניצן כהנא ועו"ד יעל בן סעדון מנהלות המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות, אוה מדז'יבוז' ראש הראשות לקידום מעמד האישה וחברת הכנסת פנינה תמנו שטה.

 צילום: מארק ניימן/ לע"מ

עדי ישראלי:
Related Post