X

סיעת הבית היהודי בחיפה: לבדוק מחדש את פרויקט ה"רכבלית" והמטרונית בנוה שאנן

סיעת הבית היהודי למועצת עיריית חיפה, בראשות יואב רמתי, מבקשת  לערוך בדיקה מקיפה ובלתי תלויה של מומחים לפרויקט "הרכבלית" שתחבר את מרכזית המפרץ עם הטכניון והאוניברסיטה וכן את פרויקט המטרונית בשכונת נווה שאנן.

הדרישה הזאת המופיעה במצע הסיעה, כפי שהוצג בפתיחת הקמפיין לפני שבוע, קיבלה "דוח גבית" מתחקיר שהתפרסם בעיתון "דה מרקר" (25.7.18 ) ובו בין השאר נקבע כי בדיקת משרד התחבורה מעלה שההשקעה בפרויקט תגיע ל-315 מיליון שקל, אבל הדבר ישרת בעיקר את אלה שבאים למוסדות להשכלה גבוהה ולא את תושבי חיפה.

כמו כן קבעו המומחים שהפרויקט "יוסיף גודש לכבישי חיפה, יעמיס נוסעים על קרונות רכבת לעיר המתפקעים מעומס, וכמעט לא יקצר את זמן הנסיעה בעיר. כדי שתהיה הצדקה לפרויקט, יצטרכו לבטל קווי אוטובוסים פעילים רבים המשרתים כיום את תושבי חיפה כולה"..

יו"ר הסיעה יואב רמתי, העסוק בפרויקטים של תשתיות, סומך את ידיו על ממצאי התחקיר  ומוסיף כי "התוכנית לא נבדקה לעומק. אין הצדקה לכריתת ריאות ירוקות ברכס הכרמל להקמת תחנות הרכבלית שלא ישרתו את תושבי העיר וכן לא לקחו בחשבון שהמוסדות להשכלה גבוהה למעשה פועלים בעיקר 8 חודשים בשנה".

"סיעת הבית היהודי לא תיתן יד ולא תתמוך בהרס הסביבה ופיתוח תשתיות לכאורה שאינן מוסיפות לאיכות החיים של התושבים" נאמר בגילוי דעת של הסיעה.

גם בפרויקט הארכת המטרונית לשכונת נווה שאנן, קיימת התנגדות של סיעת הבית היהודי כפי שעולה מהמצע שלה. הסיעה חוששת מפגיעה משמעותית באופי האורבני של השכונה, במסחר ובגודש תנועת כלי הרכב בשכונת נווה שאנן בעיקר בימי שישי ולא רק, בשל המסלולים המיוחדים של המטרונית .

עדי ישראלי:
Related Post