X

סגני ראש עיריית גדנסק: "לא כל העם הפולני שותף להחלטת הממשלה, אבל קולם לא נשמע"

משלחת מגדנסק בחיפה

 כך אמרו  סגני ראש העיר גדנסק שבפולין, פיוטר גז'לאק ווייסלאב ביילבסקי, בקבלת פנים, אותה ערך לכבודם ראש העיר חיפה, יונה יהב בלשכתו. סגני ראש העיר הוסיפו, כי לדעתם "יש להבחין בין השלטון המרכזי, אשר מחוקק את החוקים, לבין רשויות השלטון המקומי", וכי "צריך לאפשר להיסטוריונים לחקור את חלקה של פולין בשואה ולא להכתיב את ההיסטוריה באמצעות חוקים".

בפגישה סיפרו סגני ראש העיר ליהב כי השנה צויין לראשונה בעיר גדנסק יום השואה הבינלאומי, אשר כלל חנוכת אנדרטה לזכר מאורעות השואה, ואמרו כי "אנו מאמינים שאירוע זה יהפוך למסורת בעיר גדנסק, ויהווה תזכורת חשובה לתושבי העיר אודות חלקה של פולין בשואה".

ראש העיר, יונה יהב: "כבן למשפחת ניצולי שואה, אסור לנו לשתוק, ועלינו להגיד בקול רם וצלול את האמת, גם אם היא קשה לשמיעה. לפולין היה תפקיד משמעותי בשואה, ולא ניתן להכחיש אותו. המחנות הוקמו אומנם על-ידי הגרמנים, אבל לא מעט מבין היהודים שהצליחו לברוח מהם, נתפסו על-ידי משתפי פעולה פולנים, שהסגירו אותם לידי המרצחים הנאצים. דווקא בימים אלה, בהם מפלגות ימין כובשות את בתי הנבחרים ברחבי אירופה, על מפלגות האופוזיציה באירופה להשמיע קול ברור וצלול שיישמע בכל רחבי העולם".

בפגישה השתתפו גם שגריר פולין בישראל, ז'אדק חודורוביץ', קונסול הכבוד של פולין בחיפה, עודד פלר ויו"ר הוועדה לקשרי חוץ, יאיר ליפשיץ.

צילום: ראובן כהן דוברות עיריית חיפה

 

עדי ישראלי:
Related Post