X

נחנכה נקודת הזנקה חדשה של מד"א בג'וליס

), במהלך חג נבי שועייב, נחנכה נקודת הזנקה חדשה של מד"א במועצה האזורית ג'וליס, המונה כ-7,000 תושבים. האמבולנס שיפעל בנקודת ההזנקה החדשה 7 ימים בשבוע ייתן מענה רפואי ויקצר את זמני התגובה של מד"א בכפר ג'וליס, בישובים בסביבה ובכביש 70 הסמוך. נקודת ההזנקה נקראת על שם עובד מד"א סלימאן קוואס ז"ל, כשהאמבולנס בו נהג נפגע ממשאית בשנת 1984. הטקס היה במעמד המכובדים שיח' מוואפק טריף ראש העדה הדרוזית, ח״כ נאוה בוקר, ח״כ אכרם חסון, מ"מ ראש המועצה שיח סלים טריף, שיח׳ נעים כאמל הנו, בני משפחת קוואס, מכובדי העדה הדרוזית, מנכ"ל מד"א, הנהלת מרחב אשר, עובדי ומתנדבי המרחב.

ראש העדה הדרוזית שייח מוואפק טריף: "ארגון מד"א הוא ארגון שערכי הצלת החיים והעזרה לזולת הינם אבני היסוד שלו והפך במרוצת השנים לשם נרדף לנתינה והתנדבות. הנני סמוך ובטוח כי פתיחת התחנה היום, תביא למודעות יותר גבוהה בקרב בני העדה הדרוזית לחשיבות מדא ופועלו בקרב הציבור, ואני מנצל במה חשובה זו בכדי לקרוא לבני העדה הדרוזית, תרמו למדא, תתנדבו למדא ובכך תהיו חלק מעשייה שלמה של הצלת חיים."

מנהל מרחב אשר במד"א, רחמים סידיס: "בהובלתה של משפחת קוואס הודרכו בג'וליס שני מחזורים של קורסי חובשי רפואת חירום ונהגי אמבולנס מתנדבים, קורס למתנדבי נוער וקורסי נאמני חיים שפועלים בכפר. אנחנו גאים במד"א לחנוך את נקודת ההזנקה ולהנציח את הערכים של נתינה ותרומה לזולת אשר מתארים את סלימאן ז"ל." עוד נאמר בטקס חנוכת נקודת ההזנקה של מד"א בג'וליס היא צעד מבורך הנחשב לחלק חשוב בשיפור השירות לתושבים ובהצלת חיים. כיום פועלים במעוצה האזורית ג'וליס 27 חובשים ונהגי אמבולנס ו58 נאמני חיים, ולאחרונה הסתיים קורס מגישי עזרה לנוער בג'וליס עם 35 חניכים.

מ"מ ראש מועצה מקומית ג'וליס שיח סלים טריף בירך את הנוכחים וציין שחנוכת תחנת מדא בג'וליס היא צעד מבורך שנחשב לחלק חשוב בשיפור השירות לתושבים ובהצלת חיים .

סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ נאוה בוקר: "לתחנה חשיבות רבה – אנחנו מכירים את האיזור, ממערב אלינו כביש הדמים, כביש 70, שגבה את חייהם של לא מעט בני אדם. כעת מה שנותר הוא לנסות ולסייע לכם תושבי ג'וליס והאזור, לקבל תקנים לעוד ועוד אמבולנסים ולצוותים שיאיישו את התחנה הזו, ויהפכו אותה לאחת התחנות החיוניות והמקצועיות באיזור. תודה רבה ותודה רבה לכם בני משפחת קוואס – אתם בחרתם לתעל את הכאב ואת היגון לטובת עשייה, לטובת הצלת חיים ועל כך מגיע לכם יישר כוח."

 חה"כ אכרם חסון: "פתיחת תחנת מד"א בכפר ג'וליס על שם המנוח קואס, הינה עוד צעד בצמצום הפערים בין המרכז בפריפריה ובעיקר מעידה על סגנון עבודה ופטריוטיות של הגוף האהוב עלי והכי חשוב בעיני, הלא והוא ארגון מד"א בראשותו של חברי אלי בין, שוב אתם מוכחים נחישות וממשיכים בעשיית הקודש למען שלום אזרחי ישראל, תודה לכל מי שעסק במלאכה, סייע וקידם, ובעיקר המון תודות למנכ"ל מד"א מר אלי בין ולמשפחת המנוח קואס."

 סלימאן קוואס, תושב כפר ג'וליס, שירת בצה"ל כחובש ואחראי מרפאה, לאחר מכן  עבד כנהג אמבולנס בתחנת מד"א בנהריה, סלימאן קוואס נהרג בתאונת דרכים בזמן שהיה בדרכו לפנות חולה לבית חולים בשנת 1984 כשנפגע ממשאית שחצתה צומת באור אדום. משפחתו יזמה בשיתוף עם מד"א שני קורסים להכשרת חובשי רפואת חירום ונהגי אמבולנס  לזכרו בכפר ג'וליס. בניו קאיד וסאהר מתנדבים במד"א, הבת לובנה והאם נעאים נאמנות חיים במד"א.  כאשר המשפחה הבינה שיש כמות רבה של מתנדבים הם פעלו על מנת להפעיל אמבולנס במועצה.

נהג האמבולנס שביצע את המשמרת הראשונה בנקודת ההזנקה (1.5) היה קאיד, בנו של סלימאן ז"ל, שדיבר בתחילת הטקס: "אני גאה לפתוח את טקס חניכת נקודת ההזנקה של מד"א בג'וליס שקרויה על שם אבי. היום בכל בית בג'וליס יש אדם שיודע עזרה ראשונה וזה לא מובן מאליו. חשוב לנו שאנשים ידעו את ערך הנתינה וההתנדבות, לתת למישהו אחר זה משהו שנותן לך בחזרה, היה חשוב לנו להדגיש ולהנציח את דרך זו".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: " אני מבקש להודות למשפחתו של קוואס על תרומתם ופועלם במד"א, הנתינה של סליאמן ז"ל מורגשת במעשיכם, ונקודת ההזנקה בג'וליס, מנציחה את רוחו. בני העדה הדרוזית עובדים כתף אל כתף  ם מד"א ורבים נמנים בין שורותיו. אנחנו פועלים כל הזמן על מנת לשפר את שירותי מד"א בפריפריה ונקודת ההזנקה החדשה תתרום רבות לשיפור השירות במועצה האזורית ותקצר את זמני התגובה באזור כולו "

 

צילום: דוברות מד"א

 

 

 

יובל פלג: עיתונאי, עורך ומרצה לתקשורת
Related Post