X

מתי מומלץ להתקין רשת נגד יונים?

כדור הארץ הוא הבית של המין האנושי ושל עוד מיליוני מינים של בעלי חיים. השאיפה שלנו היא לחיות בדו קיום עם שאר היונקים, דגים, חרקים ועופות – כל עוד כמובן הם לא משבשים את שגרת היומיום שלנו. יונים שנמצאות הרחק מהבית והעסקים לא מפריעות לאיש, ויכולות לחיות את חייהן בשלווה, אבל כשהן בוחרות לקנן או לבקר במרחבי המחייה והפעילות של בני האדם התוצאה עלולה להיות מטרד של ממש ואפילו מפגע תברואתי. אחד הפתרונות הנפוצים להרחקת יונים הוא רשת, וכדאי לדעת מהן האפשרויות השונות ובאילו מצבים הוא מומלץ.

הסוגים השונים של רשתות נגד יונים

החלוקה העיקרית של הרשתות נגד היונים הוא לפי סוג החומר שממנו הן עשויות. שתי האפשרויות הקיימות הן ניילון שקוף ופלסטיק (פוליאתילן).

היתרון העיקרי של רשת נגד יונים מניילון הוא העובדה שהיא שקופה. רשת זו, שמוכרת גם בשם מונופיל, מסייעת לשמור על האסתטיות של החלל שבו היא מותקנת, ולמעשה היא בלתי מורגשת (פרט כמובן לעובדה שהיא לא מאפשרת כניסת יונים).

כשבוחרים ברשת מפוליאתילן, חשוב לוודא שהיא איכותית ובפרט לבחון את מידת המוגנות שלה בפני דליקות – חלק מהחומרים בקטגוריה זו הינם דליקים, ולכן הרשת עלולה להיות מסוכנת.

רשת מתכת נגד יונים

אופציה שלישית של רשת נגד יונים הינה רשת ממתכת. באופן טבעי היא פחות אסתטית, ולאורך זמן המתכת עלולה להחליד, אבל במקומות ספציפיים שבהם שורר חום גבוה אי אפשר להשתמש בפוליאתילן או בניילון ולכן תותקן רשת ממתכת להרחקת היונים. בפרט משמש פתרון זה נגד חדירת יונים לעליות גג, בפירים שונים, מעל ארובה של קמין ובחורי אוורור.

הפרמטרים העיקריים לבחירת רשת נגד יונים

אחרי שבוחרים את החומר שממנו עשויה הרשת נגד היונים, ישנן עוד מספר החלטות חשובות.

ראשית, עובי הרשת. רשתות ניילון למשל מגיעות בעובי של בין 0.3 מ"מ לבין 0.8 מ"מ. ככל שהרשת עבה יותר היא גם חזקה יותר ועמידה בפני רוחות ושאר מפגעים. עבור מסתור כביסה רשת נגד יונים מניילון בעובי של 0.7 מ"מ היא אופציה מומלצת במיוחד.

פרמטר שני הוא הצפיפות. על-מנת לבחור נכון את הצפיפות כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע מנוסים, שיתאימו את גודל החורים לגודל היונים והציפורים האחרות באזור שלכם (דרורים למשל קטנים יותר מיונים וגם הם עלולים למשל ללכלך כביסה).

למה חשוב להתקין רשת נגד היונים?

רשת נגד יונים היא כאמור אמצעי יעיל להרחקת יונים ממסתורי כביסה, מפתחי אוורור, מעליות גג וממקומות נוספים. חשוב להבין שהיונים עלולות לגרום ללכלוך כולל כתמים שקשה מאוד להסיר, ליצור נזק לפריטים שונים עקב החומציות של הלשלשת שלהם וגם להעביר אלינו חיידקים שונים ומסוכנים. עוד תופעה לא רצויה היא קרציוני יונים שעלולים לעקוץ בני אדם – ולכן כדאי להרחיק את היונים מהבתים והעסקים.

זהבה הופמן:
Related Post