X

משרד התחבורה אינו מחזיר לנכים את אגרת הרישוי ששולמה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד משרד התחבורה- רשות הרישוי, הוגשה לבית משפט המחוזי מרכז על ידי נכה הזכאי על פי חוק לפטור מתשלום אגרת רישוי רכב, לאחר שמשרד התחבורה מסרב להחזיר לו את החלק היחסי של אגרת הרישוי ששולמה על הרכב שרכש לשימושו.

באמצעות עוה"ד צחי פיסטל ועדי ערמן ממשרד בן ארי, פיש, סבן ושות' נטען בבקשה כי הנכה יוכר כ" תובע מייצג" של כלל הנכים הזכאים להחזר אגרת רישוי ולא קיבלו אותה בפועל. סך כל התביעה הייצוגית היא על 32 מיליון שקל.

בתביעה נטען  כי הנכה שרכבו נגנב, רכש  בחודש מאי 2016 רכב מיד שניה  ולאחר העברת הבעלות על שמו, ניגש  למשרד הרישוי, הציג את רישיון הרכב ואת תעודת הנכה וביקש לקבל החזר יחסי של אגרת הרישוי ששולמה עד לחודש אפריל 2017. זאת בשל ידיעתו מהעבר, כאשר רכש רכב מיד שניה כי הוא זכאי לקבל החזר יחסי של אגרת הרישוי . אבל בקשתו לא נענתה.

כמו כן מציינת התביעה כי הנכה שרוכש רכב מיד שנייה בהתאם למחיר המחירון  הכולל גם את חודשי אגרת הרישוי שנותרו עד למועד התשלום הבא, כך שבפועל הנכה משלם את האגרה במחיר הרכב, זאת בשעה שעל פי חוק הוא פטור מתשלום אגרת הרישוי.

לטענת עורכי הדין המדינה מחזיקה בכספי אגרת הרישוי של הנכים "שלא כדין, הכול על חשבון ותוך פגיעה מוכוונת, מודעת ורבת שנים באחת האוכלוסיות המוחלשות ביותר בישראל, אוכלוסיית הנכים".

עוד נטען כי לא רק שמשרד התחבורה אינו מידע את הנכים שהם זכאים לקבל החזר אגרה בעת רכישת רכב מיד שניה, למעשה  ב-4 השנים האחרונות, שכאשר פונה נכה בבקשה לקבל את החזר האגרה –" מסרבת המדינה להשיב לידיו את ההפרש (לא משיבה הפרש זה לכל גורם שהוא".

בתביעה הייצוגית נטען כי בפועלה האמורה פועלת המשיבה בניגוד לדין, תוך גבייה ביתר של אגרה. במסגרת תובענה זו מתבקש בית המשפט הנכבד להורות למשיבה להשיב את מלוא הסכומים שהינה מחזיקה שלא כדין אל בעלי הרכב הנכים, לחדול מן הגבייה האסורה בעתיד וכן לחייבה ליידע את בעלי הרכב (במועד הרכישה) על זכאותם לקבלת החזר יחסי של אגרת רישוי רכב".

התובע מציין כי באתר  האינטרנט של משרד התחבורה . מצוין מפורשות, כי: "נכה אשר שולמה אגרת רישוי מלאה לרכבו, ונמצא שהוא עומד בקריטריונים לאגרה מופחתת, יהיה זכאי להחזר יחסי בגין האגרה המלאה ששולמה."

בתביעה מוערך מספרם של הנכים ברוכשים רכב מיד שנייה מדי שנה בכ-16,500 נכים ובחיוב ממוצע של אגרות הרישוי הם זכאים להחזרש ל כ-16 מיליון שקל בשנה. נזקו האישי של התובע עומד  על סך של 1,637 ₪,  ששלמו על רכבו כאגרת רישוי שנתית וזאת בצירוף הפרשי הצמדה וריבית.

דן ליאורי:
Related Post