X

מכורות לזהב? אלו הטבעות שיעשו לכן את השנה!

אין כמו לנופף בטבעת חדשה במיוחד אם היא עשויה זהב וזוהרת למרחקים. טבעת משדרגת את היד והמראה והזהב נחשב לחומר נחשק במיוחד בזירת התכשיטים וממגוון סיבות טובות.

הזהב הוא מתכת נדירה על פני כדור הארץ בעלת עמידות יוצאת מן הכלל השומרת על מראה מבריק לאורך זמן. הזהב עמיד בפני שריטות וכתמים וקל לניקוי ותחזוקה ובנוסף זהו מינרל טבעי, כך שהוא מתאים גם לבעלות עור רגיש שכמהות לטבעת שהן יוכלו להתרחץ עמה ולא תייצר תגובה אלרגית כלשהי.

טבעות זהב

טבעת זהב היא נכס בפני עצמו, כיוון שהזהב יקר ושווה ערך בשוק, כמובן תלוי באחוזי טוהר הזהב. איכות ויוקרת הזהב נמדדים בקרט כאשר נהוג להבחין במידות הקרט הבאות: -K9, K14,K18, K21,K22,K24 . ככל שהטבעת מכילה יותר זהב כך הקראט עולה, כך שב-24 קראט יש את האחוז הגבוה ביותר – 99% זהב טהור.
כאשר בוחרים טבעת זהב חשוב להתייחס הן למרכיב של הקראט, אבל גם לסוג הזהב, כאשר יש זהב צהוב, לבן ואפילו ורוד. הצבע של הזהב מגיע מהשילוב הייחודי בינו ובין פלטינום ואילו זהב ורוד נוצר כאשר יש אחוז גבוה של נחושת בתכשיט, זהב לבן הוא לרוב תוצר של שילוב בין זהב למתכות בעלות צבע לבן כמו ניקל או אבץ.

איך תגיעו לטבעת המושלמת עבורכן ואילו דגמים מובילים כוללת קולקציית הטבעות העכשווית?

הצורניות קובעת
לצורת הטבעת תפקיד משמעותי בהעדפת הדגם. יש מי שמחפשים טבעות צרות ואחרות עבות, טבעת פתוחה או סגורה, טבעות בעלות מראה כדורי, ריבועים משובצים, מראה גיאומטרי או עם פס ייחודי. חפשו את הצורה המבוקשת מבין טבעות הזהב. אם יש סמלים שקרובים במיוחד לליבכן, ניתן לבחור טבעת עם סמל כמו למשל, אורורה, לב, חמסה, תלתן וכדומה.

האלמנט שעושה הבדל
לא על הזהב לבדו. היצע הטבעות כולל שלל שילובים מפתיעים בין הזהב לאמייל בצבעים מיוחדים כמו אדום או שחור וכן אבני זרקון בטכניקות שיבוץ ייחודיות כמו פאווה. אבני זירקון נחשבות לתוספת משובחת עבור כל דגם. זהו מינרל המתגבש ללא מעורבות של יד אדם בדרגת קשיות גבוהה וברמת שקיפות המזכירה יהלום ומהווה אלטרנטיבה ליהלומים למי שמחפשת אלטרנטיבה פחות יקרה ועם זאת מסוגננת.

במידה ונבחרה טבעת יוקרתית במיוחד עם שיבוץ יהלומים, יש לוודא שאכן מדובר בשיבוץ היהלומים בעבודת יד מוקפדת, מה מספר היהלומים המשובצים ובאיזה קראט ורמת ניקיון או צבע מדובר, כיוון שלכל פרמטר כזה יש חשיבות. 

טבעת בהתאמה אישית ממקום אמין
כאשר בוחרים טבעת כדאי להחליט על תקציב, צורת הטבעת וכן האלמנטים והשדרוגים הייחודיים שתרצו למצוא בטבעת הנבחרת. בין אם זה אלמנט דקורטיבי של לב או מפתח מיוחד, גימור חלק ומבריק או להפך – מרקם מחוספס, זיג זג וכדומה. החליטו על הטבעת גם לפי סגנון הלבוש המועדף או תכשיטים נוספים ביצירת ההופעה הכוללת והאם יישמר קשר עיצובי בין התכשיטים המעטרים את המראה או להפך – הטבעת "תשבור" את המסגרת העיצובית האחידה.

יש חשיבות כמובן להתאמה בין האצבע לטבעת ועל מנת לבחור את הטבעת במידה הנכונה, ניתן להדפיס סרט מדידה מאתר מכירת התכשיטים ולבצע על פי ההוראות מדידה מדויקת של האצבע. כדאי לבחור תכשיט ממקום אמין המתמחה במכירת תכשיטים איכותיים שמעניק אחריות על התכשיטים וכמובן שובר החלפה במידה ומדובר במתנה ולא ניתן לדעת בדיוק מה הטעם האישי או המידה הנכונה. אם מדובר במתנה אפשר לבחור אריזת מתנה מקושטת.

עדי ישראלי:
Related Post