X

מיזם עסקי חברתי חדש מספק פתרון לכל המתנהלים במזומן

אם אתה מלצר, עובד כפיים אצל קבלן, נהג מונית שכיר, עובד ניקיון בבתים פרטיים, או כל עבודה אחרת ואין  לך חשבון בנק – כרטיס מאסטרקארד חדש בישראל – פלוס קארד – יפתור לך ולמעביד שלך את כל הבעיות. על זה אומרים מהפכה!!!!

הכרטיס החדש, שאינו דורש חשבון בנק, יאפשר בישראל מגוון חדש של פתרונות תשלום לאוכלוסיות רבות שעד היום חיו צרכו ושילמו במזומן.

קבוצת פלוס קארד לקחה יוזמה והשיקה בישראל כרטיס מאסטרקארד חדש. הכרטיס מונפק ע"י הבנק  האירופאי IDTFS העוסק שנים רבות בתחום הנפקת כרטיסי חיוב באירופה, ותחת המותג העולמי מאסטרקארד.

הכרטיס החדש נכנס לשוק לאחרונה והוא צומח בקצב מהיר.  עד היום היה תחום כרטיסי האשראי היה נחלתם בישראל של הגופים הבנקאיים בלבד. הכרטיס החדש נועד לתת מענה לקהלי לקוחות שעד עתה לא הייתה להם נגישות למוצרים פיננסיים מסוג זה, כאשר המהפכה הנוכחית קובעת: הכרטיס החדש אינו דורש חשבון בנק.

"לאחר השקה רכה שהתקיימה בחודשים האחרונים, בה בדקנו את עצמנו ואת המערכות, ביצענו את השיפורים הנדרשים, ואחרי שווידאנו שהכל מנגן הכרזנו על השקה מסחרית" אמר השבוע מנכ"ל קבוצת פלוס קארד, שחר לנדאו. "הכניסה שלנו לשוק, תוביל להגדלת המגוון של אמצעי התשלום הבינלאומיים הקיימים בישראל ותאפשר תרבות צריכה מושכלת וחסכון משמעותי באמצעות שורה של מוצרים שייבנו במיוחד לצרכי השוק בישראל".

לנדאו טוען כי מה שמשמח אותו זה בעיקר תגובת הלקוחות. "הרבה מאוד לקוחות שכבר הצטרפו מבינים שיש כאן מוצר חדש שלא היה עד היום, שמאפשר להם שליטה בהוצאות ומעקב צמוד ואנחנו מאוד שמחים על האינטראקציה היומיומית עם הלקוחות".

אז מה מעניקה פלוס קארד ללקוחות. החברה הממוקמת באזור התעשייה בהרצליה פיתוח, מספקת מעטפת שירות מלאה – מוקד שירות לקוחות מאויש, חווית לקוח דיגיטלית, הכוללת אזור אישי מאובטח באתר החברה לביצוע פעולות שונות וצפייה במידע ואפליקציה  מתקדמת בסמארטפון המאפשרת מגוון פעולות.\

לנדאו מגלה כי המיזם החל ב- 2016. "במטרה להביא לישראל כרטיס אשראי נטען שאינו דורש חשבון בנק. עברנו תהליכים ארוכים של הקמה, רגולציה ואסדרה, מערכות, מינוי חברת תפעול, בחירת השותפים המתאימים וכו'.  תהליך ארוך ולא פשוט אבל אנחנו סוף סוף באוויר. בסופו של תהליך אנחנו החברה הראשונה שהיא לא בנק או בבעלות בנקים שיוצאת עם מוצר כזה בשוק הישראלי".

עכשיו קצת מספרים: שוק כרטיסי החיוב בישראל מגלגל כ -282 מיליארד ₪ בשנה (נכון ל-2016). היקף העסקאות בכרטיסי חיוב מהווה כ-44% מסך הצריכה הפרטית בישראל.

מחזור העסקאות בכרטיסי חיוב מראה מגמת צמיחה עקבית ונאה משנה לשנה וצפוי להפוך בשנים הקרובות לאמצעי התשלום העיקרי כתוצאה ממדיניות  ממשלתית לצמצום המזומן (ועדת לוקר), וכן הרגלים צרכניים של הדור הצעיר אשר מורגל לשימוש באמצעים אלקטרוניים בניגוד לדורות קודמים והגידול הטבעי בצריכה הפרטית והצמיחה ברכישות באינטרנט ובחו"ל. בישראל ישנם כיום למעלה מ- 9 מיליון כרטיסי חיוב פעילים.

אז מהו בעצם המוצר?

מדובר בכרטיס הניתן לשימוש בכל מקום המכבד מאסטרקארד בארץ ובעולם. כלל כרטיסי פלוס קארד הינם בתקן אבטחה מחמיר, מגיעים עם קוד אישי, והוא הכרטיס שניתן לשימוש בהכי הרבה בתי עסק ומכשירי כספומט בעולם.

פלוס קארד מאפשרת ללקוחותיה להזמין כרטיס עם שם הלקוח מוטבע עליו, מה שלא היה אפשרי עד היום במוצרים מסוג זה. כמו כן ניתן לבצע העברות מכרטיס לכרטיס בתוך קבוצת פלוס קארד.

החברה מפעילה מוקד להודעה על גניבה או אובדן 24 שעות ביממה, כך שאם  הכרטיס אבד חלילה ניתן לבטלו  מיידית.

למי זה טוב?

על פי פרסומים שונים ישנם בישראל למעלה ממיליון איש ללא חשבון בנק או מסורבי כרטיס אשראי. עבור אנשים אלה, הנאלצים להתנהל במזומן מדובר בפתרון שהוא משנה חיים. פתאום אפשר לקנות באינטרנט, לשלם חשבון חשמל בהוראת קבע, להזמין חדר במלון, לשכור רכב, אין צורך להסתובב עם סכומים גדולים במזומן.

אבל לא רק חסרי חשבון – כל מי שמעוניין לשלוט בהוצאותיו, לדעת מיידית על כל עסקה שעשה, לקחת כרטיס לחו"ל במקום מזומן, לתת לילד דמי כיס ועוד.

שליטה בהוצאות ומעקב צמוד על היתרה

הכרטיס הוא כרטיס נטען. טוענים בו כל סכום שרוצים ומתחילים לגהץ. פלוס קארד מספקת ללקוחותיה אפליקציה בארבע שפות – עברית, ערבית אנגלית ורוסית. כל עסקה מופיעה תוך שניות באפליקציה. היתרה תמיד מעודכנת. הלקוח שולט בהוצאותיו, יודע על מה הוציא ומתי, אין הפתעות בסוף החודש, אין מסגרת אשראי, ואין הוצאות ריבית.

איך טוענים?

ניתן לטעון את הכרטיס בהעברה בנקאית או במזומן. פלוס קארד הקימה רשת טעינה שכוללת מיקומים נבחרים שעברו סינון קפדני. כרגע הרשת מונה עשרות נקודות וצומחת במהירות בשאיפה להגיע מהר לפרישה ארצית מלאה. הטעינה מידית והכסף זמין לשימוש מיידי.

מעטפת שירותית מלאה

החברה מספקת ללקוחותיה  חוויה דיגיטלית, אך גם מענה אנושי. ניתן לבצע צ'אט עם נציג מתוך הווטצאפ, כאשר בנוסף, לכל לקוח יש אזור אישי באתר.

איך מצטרפים?

פונים לפלוס קארד או לאחת מנקודות מכירה המורשות, מבצעים תהליך פשוט ומקבלים כרטיס פלוס קארד. טוענים ומשתמשים. בכוונת החברה להעמיד לרשות לקוחותיה מחזיקי הכרטיס שורה של הטבות והנחות מובנות מהן יוכלו הלקוחות ליהנות  ע"י תשלום בכרטיס בבתי עסק נבחרים בארץ ובחו"ל. התשתיות הטכנולוגיות המתקדמות של החברה יאפשרו הוצאה לפועל של שיתופי פעולה ולהנפיק כרטיסים ממותגים לאוכלוסיות שונות, בהתאמה לצרכים שונים של הגופים השותפים.

לנדאו סבור כי מדובר בעידן חדש. "אנחנו נותנים מענה למאות אלפים של לקוחות שעד היום נתקלו בלא מעט בעיות בהתנהלות הכלכלית היומיומית שלהם, או בקבלת השכר שלהם".

צילום אורלי לנדאו

דן ליאורי:
Related Post