X

זינוק חד במספר היהודים שעלו השבוע להר הבית. יותר מפי שניים

464 יהודים עלו השבוע להר הבית כהלכה. זינוק של יותר מפי שניים ממספר היהודים שעלו  בשבוע המקביל אשתקד ועלייה של 112%. אז עלו להר 218 יהודים.

התרגשות גדולה היתה השבוע בית בעליית כחמישים תלמידי ישיבת אורייתא, בראשות ראשי הישיבה, הרב ארי שיימס והרב נעם הימלשטיין. תלמידי הישיבה עלו אל ההר יחדיו בקבוצה אחת. הגדולה ביותר בימי הרמאדן. עוד עלו השבוע אל ההר קבוצת תלמידים מישיבת "חיצים".

ביום רביעי עלו אל הר הבית תלמידי כתה ח' של בית-ספר ראשית, מגוש עציון. התלמידים זכו להדרכה מפיו של ראש המועצה שלמה נאמן, מוותיקי העולים להר הבית. נאמן בירך אותם שיזכו להיות מבוני המקדש. גם עלייתו השבוע אל הר הבית של יוסף אבולוב גבאי בית מדרשו של הגרי״ד סולבוייציק, עוררה התרגשות בהר הבית.

בין העולים השבוע נראו גם חיילים במדים. אחד מהם שעלה לרגל יום שיחרורו מצה"ל, הודה לשוכן המקום על סיומו את השירות הצבאי בשלום. החייל סיפר כי סגר מעגל עם עלייתו לפני הגיוס, אז עלה להתפלל שיזכה לחזור מהשירות בשלום.

לרגל הרמדאןרצו המוסלמים לסגור את הר הבית לכניסת יהודים, באמצעות הפרות סדר והתארגנויות טרור. המשטרה בלמה את כל הנסיונות, והר הבית נותר פתוח ליהודים בכל חמשת ימי השבוע. בתחילת השבוע אירגנו המוסלמים קבוצת מוראביטאת בצפון ההר, במקום עמידת היהודים לצפייה ברצפת העזרה. ביום שני, לאחר שהורחקו על ידי המשטרה, יזם הוואקף העמדת ברזייה במקום. המשטרה הסירה אותה באופן מיידי. ביום שלישי אירגנו המוסלמים קבוצה גדולה של מוראביטון על מסלול היהודים בהר הבית. המשטרה הרחיקה אותם מהמקום, ועצרה כמה מהם. ביום רביעי, התארגנו מוסלמים ליידות אבנים בעולים להר הבית. המשטרה תיגברה את כוחותיה, עיבתה את המערך הבטחוני בהר, והפורעים ננעלו בתוך מסגד אלאקצה.

ביום חמישי, התארגנו הפורעים וידו אבנים וחפצים מתוך המסגד לעבר תיירים ושוטרים. המשטרה עיכבה את כניסת היהודים בכחצי שעה, עצרה כמה מן המתפרעים, ואיפשרה את כניסת היהודים להר הבית באבטחה מוגברת.

רבים מהעולים שיבחו את מפקדי המשטרה הבכירים שירדו לשטח על נחישותם, שלא לאפשר לטרור המוסלמי להרחיק את היהודים מהר הבית.

על כל העולים להר הבית, יהודים ותיירים, נאסר גם השבוע להכניס להר את בקבוקי המים האישיים שבתיקים, בנימוק של כיבוד המוסלמים הצמים.

6 חתנים וכלות עלו השבוע להר הבית ביום שמחתם. שלושה חתנים ושלוש כלות.

 

עדי ישראלי:
Related Post