X

מה כולל טיפול שיננית ומה חשוב לדעת עליו?

ביקור אצל שיננית הוא חלק בלתי נפרד משגרת שמירה על היגיינת פה מיטבית. למרות זאת, לא מעט ישראליות וישראלים מדלגים על הטיפול החשוב – וחבל. כאן בעמוד תמצאו מידע מקיף בנושא, והסברים מפורטים לגבי טיפול שיננית ותפקידיו המשמעותיים.

הסרת אבנית

הצטברות אבנית היא תופעה כמעט בלתי נמנעת. האבנית היא למעשה מצבור של בקטריות מסוגים שונים ותוצרי חיידקים אשר נצמד אל השן. במיוחד חשופות לכך השיניים הקדמיות והשיניים התחתונות, גם מפני שבאזורים אלה יש שאריות מזון שבהן משגשגים החיידקים וגם בגלל השפעת הרוק.

לאבנית השפעה מזיקה: היא גורמת לריח רע מהפה, פוגעת באסתטיות ועלולה לגרום לדלקות בחניכיים (ואף למחלת חניכיים). המרכיב הבסיסי של טיפול שיננית הוא הסרת אותה אבנית מזיקה.

זיהוי מחלות חניכיים

ביקור תקופתי אצל שיננית הוא גם הזדמנות מצוינת לזהות בעיות שונות בחלל הפה. בהקשר זה חשוב להדגיש ששינניות הן נשות מקצוע שעברו תהליך הכשרה יסודי ומקיף, לרבות מעבר מבחנים שעליהם מופקד משרד הבריאות. גם העיסוק עצמו במתן טיפולים פרא-רפואיים דנטליים מחייב רישיון, כך שלכל שיננית יש ידע מקצועי יקר ערך. זיהוי מוקדם של דלקות חניכיים, נסיגת חניכיים, עששת או כל מחלה אחרת משפר במידה ניכרת את הסיכוי לטפל בהן בהצלחה ובזמן קצר.

שדרוג האסתטיות של הפה

עוד מרכיב חשוב של טיפול שיננית הוא שיפור האסתטיות של חלל הפה. הסרת האבנית לכשעצמה תורמת כאמור לחיוך יפה יותר בזכות העלמת המרבץ הצהבהב-אפרפר, ובנוסף שינניות מסירות כתמים ומשקעים אחרים – למשל אלה הנוצרים בעקבות אכילת מזונות שיש בהם צבעי מאכל דומיננטיים. האסתטיות שמושגת בזכות הטיפול של השיננית מאפשר לאדם לחייך מכל הלב, וגם להעלמת הריח הרע מהפה יש כמובן חלק בכך.

הדרכה נכונה

שינניות מגיעות לתפקיד אחראי זה אחרי לימודים מקיפים. בהתאם הן יכולות להדריך את המטופלים והמטופלות כיצד לשמור על היגיינת פה. במיוחד מלמדות השינניות את המטופלים כיצד לצחצח שיניים, ואם אתם חושבים שמדובר בפעולה פשוטה ובסיסית שכל אחד וכל אחת יודעים לבצע – המציאות מוכיחה אחרת. להדרכה הזו יש תועלת רבה מאוד, גם אצל ילדים וגם אצל מבוגרים, מפני שצחצוח נכון מפחית באופן דרמטי את כמות החיידקים בחלל הפה ואת הסיכון להיווצרות אבנית רבה בהמשך.

מהי התדירות הרצויה של טיפול שיננית?

טיפול שיננית הוא טיפול תחזוקתי באופיו, וכמו כל טיפול כזה הוא כמובן לא מחזיק מעמד לנצח. התדירות הרצויה עבור ביקור אצל שיננית היא אחת לחצי שנה. במקרים שבהם רמת ההיגיינה הדנטלית ירודה, ההמלצה תהיה להגביר מעט את תדירות הביקורים ולהגיע לטיפול אחת ל-3-4 חודשים – עד להגעה למצב הרצוי בפה, ואז אפשר יהיה לחזור לשגרה הקבועה של ביקור אחת לחצי שנה.

זהבה הופמן:
Related Post