X

ביום ראשון יוכרע: מי יהיה אלוף עכו בשחמט

בצל המתיחות הביטחונית בצפון הארץ ולצד 107 ימים של לחימה, נפתחה השבוע בדקת דומייה לזכר הנופלים וקריאה לשחרור החטופים, אליפות ישראל בשחמט בעיר עכו. מדובר בתחרות הכי יוקרתית שיש לשחמט הישראלי להציע, האליפות תימשך עד -29.1.2024 אז יוכרז על אלוף ישראל, האליפות פתוחה לצפיית הקהל ללא תשלום.

אליפות ישראל בשחמט בעכו
צילומים: SE יחצ

במקביל לכך, יתקיים ביום א, 28.1.2024 בשעה 18:00 במתנ"ס היימן ברחוב הרצוג 16 בעכו, אליפות עכו הפתוחה בשחמט. האליפות תהיה למד כושר בינלאומי, בבליץ.  כך שבסוף היום יוכרז אלוף עכו לשחמט. התחרות פתוחה להרשמה, להשתתפות: 0533201308

בין כך, העיר עכו עושה היסטוריה ומארחת לראשונה בתולדותיה את האליפות המתקיימת בהובלת מפעל הפייס, עיריית עכו ואיגוד השחמט בישראל וזאת למרות המצב הביטחוני, כחלק מאמירה חדה וברורה שבצפון שומרים על שיגרה לצד הלחימה. במסגרת האליפות הגיעו לעכו מספר שיא של משתתפים 132 שחמטאים בניהם אמנים בינ"ל ורבי אמנים.

לדבריו של ראש עיריית עכו שמעון לנקרי: "העיר עכו שמחה וגאה לארח את אליפות ישראל. שחמט זה סמל של האנשים החכמים- מי שיודע שחמט הדימוי שלו עולה מיד בקרב הציבור. בעכו יש לנו 200 תלמידים עם למידה בבתי הספר, מועדונים, נוער וילדים בסיכון, כולם מתחברים לעולם השחמט , זה סיפור שמראה שהשמיים הם הגבול. אפילו ילד שלא קיבל את כל המשאבים עדיין אם לומד שחמט הוא מבין בעצמו שהוא יכול להצליח- וזה מה שאנחנו רוצים לתת לילדי עכו!"

עוד הוסיף צביקה ברקאי, יו"ר איגוד השחמט בישראל: "למרות המצב הקיים והחששות ואולי דווקא בגלל זה הגיע מספר שיא של 132 משתתפים לאליפות ישראל בעכו, בניהם: 9 רבי אמנים, 12 אמנים בין לאומיים ושחקנים בכירים נוספים. תהיה חגיגת שחמט של 9 ימים כאן בעכו- שעשתה כל שביכולתה לקדם את האליפות בצורה הטובה ביותר"

דן ליאורי:
Related Post