X

מה הפיצוי על כאב וסבל שרופא השיניים גרם בפגיעה עצבית ?

ביקור אצל רופא שיניים, כרוך לא פעם בכאבים, אולם כאשר מדובר בכאב שמקורו ברשלנות רפואית, הסיפור שונה. זה מה שקרה לתושב הצפון כבן 60 שהגיע לרופא שיניים לביצוע שתלים ולאחר הטיפול סבל מכאבים בלתי פוסקים.

עו"ד סאמי אבו ורדה- תביעות רשלנות רפואית

 באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה, מומחה לתביעות רשלנות רפואית, הגיש המטופל תביעה לבית משפט השלום בחיפה, נגד הרופא שטיפל בו. בתביעה נטען כי הרופא שבדק אותו קבע שיש צורך לעקור שתי שיניים ושני שורשים של שיניים אחרות. לטענתו במהלך קדיחת הלסת המטופל  הרגיש כאבים חזקים תחושת זרמים.

לאחר הטיפול חזר התובע לרופא והתלונן שהכאבים נמשכים  והוא מרגיש רדימות באזור השפה. לדבריו, הרופא הרגיע אותו שמדובר בתופעה שחולפת. לאחר שהכאבים החזקים נמשכו פנה המטופל לביה"ח רמב"ם, שם ביצעו צילום פנורמי שגילה כי אחד השתלים שנעשו בטיפול פגע בעצב הלסת התחתונה.

לתביעה צורפה חוות דעת של מומחה שקבע בין השאר כי רופא השיניים התרשל בעת הטיפול. הרופא לא הפסיק את הטיפול כאשר המטופל התלונן על כאבים בעת הקידוח וגם לא ביצע צילום רנטגן לאבחון. לדברי המומחה נכותו של התובע היא  20%. לעומת זאת, הרופא הציג חוות דעת של מומחה אחר, שבה נקבע שהמטופל לא התנגד לטיפול ולא התלונן על כאב במהלך הטיפול. מומחה זה העריך את הנכות ב-5% בלבד.

השופט אחסאן כנעאן מינה מומחה מטעם בית המשפט להכריע בין שתי חוות הדעת. המומחה קבע כי התוכנית הטיפולית היתה סבירה אבל השתל שהשתמש הרופא היה ארוך מדי וגרם לפגיעה העצבית כמו כן הרופא לא החתים את המטופל על טופס הסכמה לניתוח. המומחה העריך את הנכות ב-5% בלבד.

בית המשפט קיבל את חוות הדעת השלישית וגם רופא השיניים הודה באחריותו. הדיון נסב רק על גובה הנזק. השופט קבע כי התובע לא עבד ולא סביר שיעבוד בעתיד ולכן לנכות אין משמעות תפקודית או מגבלה. הפיצוי  בסך כ- 70,000  שקל נפסק רק על כאב סבל, נסיעות, הוצאות רפואיות וכו'.

" טיפולי שיניים עלולים להיות לעתים לא רק כואבים בפה אלא גם בכיס. כשהטיפול לא ניתן על פי הסטנדרטיים הרפואיים ויגרמו לכאבים מתמשכים, יש צורך לפנות למומחה לתיקון המצב ולשלם לא מעט עבור טיפול השיקום. במצב כזה כדי לשקול הגשת תביעה על רשלנות רפואית" אומר עו"ד סאמי אבו ורדה.

יובל פלג: עיתונאי, עורך ומרצה לתקשורת
Related Post