X

מה אסור לרופאי השיניים לעשות?

pexelsאילוסטרציה שיניים

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית, פנה , בקריאה דחופה למנכ"ל משרד הבריאות להתערב למניעת פעילות אסורה של רופאי שיניים. לאיגוד נודע כי אמורה להתקיים סדנה המיועדת לרופאי שיניים, שאותה תעביר רופאת שיניים בעצמה, שבה "יודגמו שיטות הזרקה מגוונות לאזורים שונים בפנים כמו שפתיים וצוואר" וכן "כיצד לטפל בפנים באמצעות שימוש בפקטורי הגדילה ותאי הגזע של המטופל", קרי: בעזרת שאיבת דם ורידי מהמטופל, עיבודו, והזרקתו לצוואר, לפנים ולמקומות נוספים בגוף המטופל. כל זאת על ידי רופאת השיניים, ד"ר שרון דוידסון ומטעם חברת "מוך דנטל דיפו".

במכתב למנכ"ל משרד הבריאות באמצעות עו"ד גדי בראון הדגיש האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית כי: "למיטב ידיעתנו, לרופא שיניים אסור לקחת דם ורידי ממטופל, אסור לו לעסוק כלל בטיפול באזור הפנים, הצוואר והגוף בכלל, ובוודאי שלא להזריק דבר לאזורים אלה. כמו כן, שאיבת דם, הפרדתו במכשיר, והזרקתו שוב חייבת להתבצע אך ורק בתנאי מעבדה או חדר ניתוח סטרילי במיוחד, ולא בכיתת לימוד. לא יעלה על הדעת, כי חברה המשווקת ציוד דנטלי לרופאי שיניים תקיים "סדנה" מעין זו, בשיתוף עם רופאת שיניים שאין לה כל הסמכה ברפואה, בוודאי שלא הסמכה להכשיר רופאי שיניים לעסוק ברפואה, מבלי שמשרד הבריאות ייתן דעתו על התופעה וימנע את קיומה".

האיגוד הוסיף: "הננו פונים אפוא לכבודכם בבקשה, כי תפעילו בהקדם את סמכויותיכם כלפי ד"ר שרון דוידסון וכלפי ה"סדנה" והרופאים המבקשים להשתתף בה, ותורו שלא לקיימה, והכל תוך נקיטה בכל הצעדים המינהליים והמשמעתיים המתחייבים, וזאת על מנת שלא לאפשר קיומה של הפרת חוק בוטה, המסכנת באופן חמור את בריאות הציבור וחושפת אותו לטיפולים בלתי מקצועיים בעליל".

האיגוד מבקש להזהיר את הציבור כי שאיבת דם ורידי, הפרדה שלו הפקת פקטורי גדילה ותאי גזע והזרקתם לגוף היא עיסוק ברפואה המותר רק לרופאים. כמו כן האיגוד מפנה את הציבור להוראות מנהל רפואה המתירות לרופאי שיניים להזריק בוטוקס רק כחלק מטיפול שיניים, על כן פנה היום בקריאה דחופה למנכ"ל משרד הבריאות להתערב למניעת פעילות אסורה הזו וקורא לציבור לדווח על טיפולים אסתטית בניגוד לחוק, למייל האדום: info@plasticsurgery.org.il

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית הוקם במטרה להוות מסגרת ארגונית מקצועית לכ – 300 הרופאים המומחים והמתמחים העוסקים בכירורגיה פלסטית בישראל ולפעול לקידום ופיתוח המקצוע בתחום הטיפול, ההוראה והמחקר. האיגוד המהווה חלק בלתי נפרד מההסתדרות הרפואית בישראל, מטפח קשרים עם ארגונים בינלאומיים העוסקים בניתוחים פלסטיים ומתעדכן בחידושים ומגמות במטרה ליישמם בארץ. כחברי איגוד יכולים להצטרף רופאים ורופאות בעלי תואר מומחה בכירורגיה פלסטית. האיגוד מפעיל עמוד פייסבוק וכן אתר אינטרנט פתוח לציבור הכולל את רשימת המומחים וממליץ להיכנס אליו לפני ההחלטה על ביצוע ניתוח www.plasticsurgery.org.il

זהבה הופמן:
Related Post