X

מהי הלוואת גישור?

אם אתם זקוקים באופן מיידי לסכום כסף מסוים, ואתם בטוחים שתוך תקופה מסוימת מצבכם הכלכלי ישתנה ותוכלו להחזיר אותו יחסית בקלות, יש הלוואה שמתאימה לכם במיוחד – הלוואת גישור. בדיוק כמו שהשם שלה מרמז, זוהי הלוואה שנועדה לגשר על פער בתזרים המזומנים שלכם. למשל – החלטתם שאתם רוצים לקנות רכב מסוים, אבל עדיין לא הצלחתם למכור את הרכב הנוכחי. כדי לשלם על הרכב החדש, אתם יכולים לקחת הלוואת גישור, לרכוש את הרכב שאתם רוצים, ולהחזיר את ההלוואה כאשר תקבלו כסף ממכירת הרכב הקודם.

יש כמה סוגים של הלוואות גישור, אבל העקרון הוא זהה בכולו: מקבלים כסף עכשיו, ובמקום להחזיר אותו בתשלומים לאורך כל תקופת ההחזר, מחזירים את רובו או אפילו את כולו לקראת סיום התקופה.

בזכות דחיית ההחזר, הלווים יכולים ליהנות מהכסף מבלי לצמצם את ההוצאות השוטפות שלהם. חשוב להדגיש: הלוואה לגישור מתאימה רק אם קיימת רמת ודאות גבוהה מאוד לגבי יכולת ההחזר שלה. תיקחו הלוואות כאלה רק אם ברור לכם שעד סיום תקופת ההחזר מצבם הכלכלי יאפשר לכם לעמוד בתשלומים יחסית גבוהים, או בתשלום אחד גבוה במיוחד.

סוגים של הלוואות גישור

ראשית, חשוב להזכיר כי החזרים של הלוואה רגילה כוללים שני רכיבים – הקרן (סכום ההלוואה עצמה) והריבית. אז איך זה עובד בהלוואות גישור? כמובן שגם אותן צריך להחזיר בשני הרכיבים הללו, אבל זה קורה מעט אחרת מהרגיל.

הלוואת בולט: מקבלים הלוואה ומשלמים באופן שוטף, מדי חודש בחודשו, רק את הריבית. את הקרן פורעים במלואה בסיום מועד ההלוואה.

הלוואת בלון (או הלוואת בולט חלקי): הלווים משלמים את הריבית ואת כל הקרן בבת אחת, בתשלום אחד עם סיום מועד ההלוואה.

הלוואת גרייס: הלוואה רגילה, בה משלמים בכל חודש גם ריבית וגם חלק מהקרן, אבל לא מהרגע הראשון. למשל, מקבלים הלוואה לתקופה של חמש שנים, ומתחילים להחזיר אותה רק כעבור שנה.

איפה לוקחים הלוואות גישור?

בדיוק כמו הלוואה רגילה, את ההלוואות הללו אפשר לקבל מבנקים, חברות כרטיסי אשראי, חברות ביטוח וגם גופי מימון פרטיים. הלוואות גישור חוץ בנקאיות בדרך כלל הן בריבית גבוהה יותר, אבל הן גם מספקות מסגרת אשראי נוספת, שלא משפיעה על חשבון הבנק. אפשרות נוספות היא לקחת הלוואה על חשבון קרן השתלמות. אם יש לכם קרן כזו, תבדקו אילו תנאים מוכנים לתת לכם אם תמשכו ממנה סכום מסוים בהלוואת גישור. היתרון: אין עמלות פירעון מוקדם, בניגוד להלוואות גישור שמקבלים מגופים אחרים.

הלוואות גישור כמנוע להשקעה מוצלחת

אפשר לקחת הלוואות גישור ממגוון סיבות, אך הן נפוצות במיוחד בתחום הנדל"ן, שם משקיעים שקונים דירה המיועדת להשכרה יכולים להבטיח כי יחזירו את ההלוואה דרך דמי השכירות. כך הם יכולים להשקיע ובמקביל לשמור על השקט הנפשי שלהם.

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."

עדי ישראלי:
Related Post