X

רונן מרדכי גרין על היתרונות בהשקעת נדל"ן באילת

אילת היא יעד תיירותי מפורסם, יזם הנדל"ן המסחרי-תיירותי, רונן מרדכי גרין, מציג את היתרונות בהשקעות נדל"ן מסחרי באילת ומדוע גם השקעות הנדל"ן למגורים ייהנו מהצמיחה וההצלחה של המלונות בעיר.

היתרונות להשקעה בנדל"ן באילת עולות על החסרונות, רונן מרדכי גרין מסביר: אחד הדברים הכי פשוטים כדי להבריח משקיע בכל תחום הוא להציג את החסרונות ולהבהיל אותו, משקיע נדל"ן מסחרי המסתכל לטווח הארוך ויודע לזהות הזדמנויות לא ימהר לברוח ויתעקש לבחון את היתרונות והמציאות בשטח.
העיר אילת היא עיר תיירותית שנאלצה להתמודד עם אתגרים רבים בשנים האחרונות, כאלו שהוכרזו ע"י חלק מגורמי התיירות כנזק משמעותי לתיירות האלתית.

האתגרים רבים: סגירת שדה דוב והעברת הטיסות לאילת לנתב"ג, ביטול שדה התעופה הישן ופתיחת שדה תעופה חדש המרוחק כ 20 ק"מ מהעיר אילת, מתחמי תיירות ובילוי מיושנים בחלקם וכמו אזורי תיירות רבים גם מגפת הקורונה השתלבה בעיסת המכשולים הרבים שבמבט ראשוני נראים כפחות כדאיים להשקעה.

יזם הנדל"ן המסחרי-תיירותי, רונן מרדכי גרין, מכיר בחסרונות אך גם רואה פתרון לכל חיסרון שנראה כמכשול להשקעת נדל"ן מסחרי: "על החסרונות הרבים ניתן לענות בתשובה מהירה ודי בקלות. נזקי הקורונה הציגו ירידה בכל העולם, דווקא ישראל היא אחת מהמדינות הראשונות בעולם לצאת ממשבר הקורונה והצפי לשנים הבאות חוזר להיות מבטיח. העברת שדה התעופה למרחק קצת רחוק מהעיר הוא לא ממש נוח אבל הערים התיירותיות ביותר בעולם מצריכות לא פעם נסיעה של לפחות 10 דקות למרכז העיר ולעיתים הרבה יותר מכך, שאטלים, מוניות והסעות מטעם המלון הם פתרון פשוט המבוצע בכל העולם כבר שנים. בעוד מתחמי התיירות מזדקנים בחלקם אך אלו יעברו שיפוץ, יחודשו כחלק מתהליך התחדשות טבעי בכל עיר תיירותית".

רונן מרדכי גרין על הזדמנויות ההשקעה באילת (pixabay)

על היתרונות מוסיף רונן מרדכי גרין: "מלונות חדשים נפתחים באילת ואלו הקיימים עוברים שינויים ושיפוצים, לא מדובר על יד המקרה – הצפי לאילת הוא גידול במבקרים והרצון להשתתף בחגיגת התשואות גדול. תשואה מנכס מסחרי ובמיוחד מנכס מסחרי מבוקש כמו מלון מצליח, יניבו תשואה גבוהה ויציבה".

רוצים להשקיע במלון באילת? השקיעו בבדיקה והגיעו עם הון הראשוני משקיעים שהשקיעו כבר בנכס למסחר יודעים שהשקעה בנדל"ן מסחרי אינה פשוטה ומצריכה לבדוק מאפיינים רבים של האזור, כדאיות כלכלית, להיעזר במומחים ויועצים ולחקור אזורים רבים בארץ ובעולם כדי להשיג את נכס מסחרי מניב.

מלבד בדיקות והכנות רבות, אם אתם רוצים להשקיע בנכס מסחרי לתיירות עליכם להגיע גם עם ההון הנדרש, אם ההון להשקעה במלון  ברשותכם (באמצעות הון ראשוני כמשקיע בודד או כקבוצת משקיעים) עליכם להחליט אם אתם משקיעים במלון כמשקיעים פאסיביים או משקיעים במלון כמשקיעים אקטיביים השותפים מלאים לניהולו ותפקודו (מתאים לרוב למי שמגיע מתחום המלונאות).

על פי רונן מרדכי גרין, השקעה בכל סוג של נכס מסחרי מחייבת החלטה בכובד ראש, וודאי כשמדובר על השקעה במלון באילת, עיר תיירותית לה מלונות רבים ובתחרות ענפה.

אם אתם רואים פוטנציאל בהשקעת נכס מסחרי-תיירותי אך מתקשים להיכנס לתחום מסיבות רבות, מרכז העניין באילת הוא התיירות, ערכי הדירות באילת יעלו ככל שהתיירות בעיר תצמח. בעוד שהתחזית היא לצמיחה בתיירות גם דירות למגורים באילת זו אופציה טובה להשקעה.

*הכתבה נכתבה על ידי צוות כותבי התוכן של חברת היח"צ ניהול מוניטין.

עדי ישראלי:
Related Post