X

כיצד להתאים קורות חיים לניסיון ולכישורים?

בעבר, לימדו אותנו כי קורות חיים יש לארגן באופן מאוד מסוים על מנת להבטיח שמגייסים ומנהלים יתייחסו לנכתב ואף יזמינו אותנו לראיון עבודה. כיום, ידוע דווקא שישנה חשיבות לסדר הפרקים המוצגים בקורות החיים, לתמצות ואפילו להתאמת המסמך לניסיון ולכישורים הספציפיים של אותו אדם, בהתאם למשרה אליה הוא ניגש.

כך תתאימו קורות חיים לניסיונכם האישי

נכון שישנם כללים לכתיבת קורות חיים אך המסמך עצמו ממש לא גנרי, להפך! יש להתאים אותו לניסיון, לכישורים וליכולות וכמובן, למשרה עצמה. מסמך שנכתב עבור משרה מסוימת ויישלח למשרה אחרת, סביר להניח שייתקל בהתעלמות. אם כן, אספנו כמה טיפים להתאמת קורות החיים לשלבים שונים בחיים:

I
  • תלמידים או בוגרי תיכון לפני צבא – בשלב זה בחיים כדאי לשים א הדגש על פרק ההשכלה; ציינו את ההישגים הלימודיים והחברתיים המשמעותיים שהיו לכם בזמן תקופת בית הספר, אילו מקצועות הרחבתם ואם ממוצע הבגרות גבוה, שווה גם לציין אותו. כדאי גם לכתוב על מסגרות אחרות בהן לקחתם חלק כגון חוגים, תנועות נוער ועוד. בשלב זה, קורות חיים מעידים בעיקר על מידת הרצינות שלכם ועל תחומי העיסוק.
  • משוחררי צבא טריים – זה יישמע לכם מעט מפתיע, אבל למשוחררים טריים כדאי למקם את פרק השירות הצבאי בתחילת העמוד ולאחריו את פרק ההשכלה. במידה וישנו ניסיון תעסוקתי רלוונטי, ציינו אותו קודם ורק אז את פרק ההשכלה. פרטו על השירות הצבאי וציינו את הכישורים שרכשתם במהלך השירות, אילו תכונות נדרשו מכם וכיצד עמדתם באתגרים השונים שהוצבו בפניכם.
  • בוגרי אקדמיה ללא ניסיון – סטודנטים? סיימתם סוף סוף את התואר הראשון אך אין לכם עדיין ניסיון תעסוקתי? מקמו את פרק ההשכלה בראש העמוד ואחריו את השירות הצבאי. כמובן שיש לפרט כל מה שניתן על מה שלמדתם ולציין כל פרט מרשים – ממוצע ציונים, קורסים ספציפיים שתואמים את המשרה, סמינרים ופרויקטים גדולים ועוד. כדאי להשקיע בכך גם בפרק הצבאי.
  • בעלי ניסיון תעסוקתי עשיר – כשכותבים קורות חיים הדבר החשוב ביותר הוא כנראה הניסיון התעסוקתי. במידה וצברתם ניסיון שכזה, יש למקם אותו בראש קורות החיים, להתמקד בתחומי אחריות שהיו לכם ובהישגים שונים שצברתם. הקאטצ' הוא שחייבים לעשות זאת באופן ברור ותמציתי, ולהתמקד רק בדברים הגדולים באמת. לאחר מכן נציין את פרק ההשכלה, ולאחריו פרק הצבא – בשני הפרקים הללו יש לציין מה למדתם ועם אילו אתגרים התמודדתם.
אתם מוכנים לצאת לדרך

הדבר החשוב ביותר לזכור הוא, ששוק העבודה רווי עד מאוד. המשמעות היא שכל מעסיק מקבל לידיו מידי יום עשרות קורות חיים  של אנשים מוכשרים, ולעתים פשוט לא מספיק להגיע לכולם. לכן, זכרו שגם אם לא התקבלתם או שהדבר לוקח מעט זמן – זה לא תמיד קשור אליכם! המשיכו לשגר את המסמך שלכם, עוד תגיעו למקום הטוב ביותר עבורכם!

זהבה הופמן:
Related Post