X

"יום קרב" בצפון

מטוס חיל האוויר בדרכו למשימת הפצצה

הכל התחיל סמוך לשעה ארבע בבוקר. תצפיות של צה"ל זיהו על מסכי המכ"ם מל"ט העושה דרכו מסוריה, דרך משולש המדינות , חולף מעל ירדן ומתקרב לאזור בחית שאן. מסוק ישראלי עוקב אחריו ובהינתן הפקודה מיירט אותו ליד קיבוץ כפר רופין.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

במטכ"ל של צה"ל לא ממתינים זמן רב. ברגע שידועים בוודאות כי מדובר במטוס ללא טייס איראני, מדגם מתקדם, שהועתק ממטוס לא מואייש דומה, שהיה בשימוש האמריקאים, מתקבלת החלטה בדרג המדיני והצבאי להכות בבסיס ממשו שוגר המ"לט ליד תדמור שבסוריה

על פי הערכות מודיעיניות מבוססות בשדה הזה שבו היו המל"טים האיראנים, יש גם כוחות סוריים ורוסים. אבל זה לא מנע מחיל האוויר לצאת בשעת בוקר מוקדמת לשדה הזה ולהכות בו בחוזקה כולל השמדת מזל"טים דומים שהיו שם, פגיעה במגדל הפיקוח ובמחסנים נוספים.

בתקיפה זו, ככל הנראה נפגע אחד ממטוסי האף 16 מטיל של ההגנה האווירית הסורית. למרות הפגיעה המטוס המשיך בטיסה וכאשר לטייסים התברר כי אינם יכולים להמשיך בטיסה הם נטשו אותו מעל שטח ישראל וצנחו מגובה רב. המטוס עצמו התרסק לא הרחק מבתי היושב עדי שבסמוך לשפרעם.

שני הטייסים חולצו במסוק והועברו למרכז הרפואי רמב"ם בחיפה. אחד מהם במצב קל והשני שנפגע בבטנו הוכנס לחדר הניתוחים ומשם הועבר לטפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם ומצבו הוגדר כקשה אך יציב.

לאחר נפילת המטוס המשיך חיל האוויר הישראלי לתקוף עוד עשרות מטרות ברחבי סוריה חלקם מטרות איראניות וחלקן בסמוך מאוד לדמשק. היתה זו על פי ההערכות התקיפה הרחבה ביותר שחיל האוויר ביצע ברחבי וסריה.

דן ליאורי:
Related Post