X

טיפ: כיצד לאמץ הרגלים בריאים

האם אתה מסכימים שנהיגה ברכב היא דבר מדהים? אנחנו יוצאים מההחניה ומתחילים בנהיגה לעבודה, עוברים מחלפים ורמזורים – ואנו עושים זאת בלי לחשוב. אנחנו נוהגים כאילו אנחנו נמצאים על טייס אוטומטי. המצב זהה גם לגבי פעולות אוטומטיות אחרות שאנחנו מבצעים, בהן אנחנו מקבלים החלטות לא מודעות.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

הפעולות היום-יומיות שאנחנו מבצעים נעות ממודעות ועד לא מודעות. כשאנחנו פועלים באופן פחות מודע אנחנו אומרים שאנחנו פועלים מתוך הרגל. המוח שלנו רוצה לעבור כמה שיותר למצב של טייס אוטומטי. זה יעיל יותר ומפנה אנרגיה להתמודדות עם סיכונים ומידע שעשוי להיות מועיל לצורכי הישרדות.

האנטומיה של הרגל- הנטייה הטבעית הזו לרצות להעביר פעולות יום-יומיות למצב של טייס אוטומטי יכולה להיות חיובית או שלילית כשמדובר בבריאות. אם רוצים לשבור את השגרה וליצור תגובה אוטומטית חדשה – היזהרו – זה לא כל כך פשוט. רק תשאלו את כל מי שקיבל החלטה לפני השנה החדשה ולא הצליח לעמוד בה כבר אחרי זמן קצר.

פסיכולוגים שונים חקרו את האנטומיה של יצירת הרגל. הם הבינו שברגע שנוצר הרגל, במיוחד אם הוא נטמע בחוזקה, הוא לעולם לא יעלם. ה'חיווט' הנפשי נשאר וזו הסיבה לכך שהרגלים ישנים שנעלמו עשויים להופיע שנית בנסיבות מסוימות.

אבל יש גם חדשות טובות. ברגע שאנחנו מבינים שפעולות טבעיות רבות מונעות מטריגר או רמז, נוכל להתחיל לחשוב על השימוש בכוח שמייצר אותו אות כדי לגרום לתגובה חיובית יותר.

להלן  מספר עצות ליצירת הרגלים בריאים קבועים מאת קנת.ל בראדלי, סגן נשיא, הדרכת תזונה ורפואה של הרבלייף:

  1. הוסיפו תזכורות ויזואליות כדי ליצור הרגלים טובים יותר: בכל בוקר ישנם שלושה דברים שרובנו עושים  באופן עקבי:  מקלחת, צחצוח שיניים ושתיית קפה. עכשיו, מומלץ להוסיף  עוד כמה פעולות ,כמו:  לצאת לריצה ולשתות שייק חלבון של הרבלייף לארוחת הבוקר.

מומלץ להניח את  אבקת החלבון ליד הקפה , כתזכורת ויזואלית (שמעודדת לפעולה בכך שהיא נגישה בקלות), ואת בגדי הריצה בחדר האמבטיה ליד הכיור. יצירת קישור זה הוא רק דוגמה אחת לשימוש ברמז ליצירת פעולה חדשה.

  • העוצמה של רמזים ופעולות: יש ליצור הרגלים חדשים בזהירות. הם דורשים זמן וטכניקות זהירות כדי לא רק להתחיל בפעולה – אלא גם לשלב אותה בחיי היום-יום. את ההרגלים הללו ניתן לשלב בצעדים קטנים יחסית. צעדים אלה, כאשר הם מבוצעים יחד, יכולים להוביל לתוצאות משמעותיות, ולעתים קרובות קל יותר להתמודד איתם בהשוואה לשינויים קיצוניים שעלולים לא להצליח.
  • הדרכה ותמיכה מחזקת הרגלים טובים יותר: העזרו במדריך מקצועי שיעבוד איתכם כדי לגלות את הרמזים שמעוררים התנהגות מסוימת ואז יסייע לכם ביצירת הרגל חדש. תהליך החקירה והגילוי שמדריך יכול לספק הם חיוניים כדי ליצור שינוי התנהגות בר-קיימא.

ד"ר ברדלי הוא קולונל בדימוס, בוגר האקדמיה הצבאית של ארצות הברית ובעל תואר שני בבריאות הציבור מאוניברסיטת מינסוטה, תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת דנוור, ותואר ברפואה מטעם אוניברסיטת מרילנד. ד"ר ברדלי הוא מנהל מוסמך ברפואה ציבורית וברפואה מונעת ובעל הסמכה בממשל תאגידי מטעם INSEAD.

בהצלחה!

הכתבה נערכה באדיבות הרבלייף.

לטיפים נוספים היכנסו לאתר התוכן של חברת הרבלייף:

דן ליאורי:
Related Post